آیت الله علوی بروجردی: ا
ا تفسیر شیعه در مکتب انتظار، تفسیری حیات بخش برای دوام و بقای اصالت‌هاست ا
استاد حوزه علمیه قم اعتقاد به ظهور منجی در تمام ادیان آسمانی را نقطه قوت مهدویت و انتظار دانست و گفت: تفسیر شیعه در مکتب انتظار، تفسیری حیات بخش برای دوام و بقای اصالت هاست.
به گزارش واحد خبر هیئت خادم الرضا آیت الله علوی بروجردی، شب گذشته (27تیر) در همایش گسترش و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف که با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی به همت هیئت و کانون خادم الرضا(ع) در تالار دارالشفاء مدرسه فیضیه قم برگزار شد، با اشاره به ابعاد جهانی مسئله منجی تصریح کرد: مسئله مهدویت و انتظار و ظهور منجی مختص به ما نیست و این نقطه قوت است که تمام ادیان آسمانی ظهور منجی را پیش بینی کرده اند.
وی افزود: پردازش مهدویت در مکتب های مختلف نشان می دهد که این موضوع از مسلمات است؛ امروز پیدایش جهان از مسلمات است، تمام شدن این جهان نیز از مسلمات است.
آیت الله علوی بروجردی اظهار داشت: این مسئله چه در مکتب های الهی و چه غیرالهی وجود دارد، منظومه ما روزی ساقط می شود و از بین می رود.
استاد حوزه علمیه قم، تاکید کرد: مسئله آخرالزمان و ظهور منجی از مسلماتی است که در فطرت انسان ها جای داشته و حتی انسان هایی که با مکاتب الهی سر و کار نداشتند به این نتیجه رسیدند.
وی با اشاره به پیدایش مدعیان دروغین مهدویت خاطرنشان کرد: در طول تاریخ چقدر افرادی داشتیم که خواستند بگویند ما مهدی موعود هستیم، معلوم می شود که حقیقتی است که خود را نشان می دهد و دیگران برای پوشاندن آن می خواهند دست به دامن این مباحث شوند.
آیت الله علوی بروجردی، با بیان اینکه مسئله انتظار تجلی خاصی در مکتب شیعه پیدا می کند، خاطرنشان کرد: فایده مکتب انتظار را بیشتر شیعه داشته چرا که دقیقا مشخص کرده منجی چه کسی است و بر چه کسی تطبیق می کند، تفسیر شیعه در مکتب انتظار، تفسیری  حیات بخش برای دوام و بقای اصالت هاست.
استاد حوزه علمیه قم، در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شیعه علیرغم همه تهاجم ها از سوی دشمن که هزار و 400 سال در معرض تاخت و تاز قرار داشت خود را حفظ کرده است.
آیت الله علوی بروجردی با تاکید بر اینکه مکتب انتظار مایه بقای ماست، خاطرنشان کرد: مکتب انتظار است که ما را تا به امروز نگه داشته و هجمه ها امروز هم متوجه انقلاب ماست اما علیرغم هجمه ها دوام آوردیم، اگر خدا به گونه ای ما را حفظ کرده است که اثر تهاجم دشمن خنثی شود و ما بمانیم؛ این نیازمند شکر است.
استاد حوزه علمیه قم، ادامه داد: بعد از هزار 400 سال خداوند فرصتی را در اختیار ما گذاشته و امام خمینی(ره) این فرصت را در سطح عالم در اختیار ما گذاشته است.
وی با بیان اینکه امروز در سطح جهانی فرصت برای عرضه داریم، ابراز داشت: مایی که هزار و 400 سال انتظار کشیدیم تا علی را به دنیا معرفی کنیم و امروز این فرصت در اختیار ماست که اگر در این فرصت کوتاهی کنیم خیانتی که به ما نسبت داده شد از خیانتی که در ادوار گذشته به دشمنان نسبت داده می شود بیشتر است.
آیت الله علوی بروجردی با بیان اینکه ما هنوز در اجتماع خود مشکل داریم، گفت: پیش از انقلاب هر کسی را که بدون حجاب وارد صحن مطهر می شد، راه نمی دادند و حتی خارجی چادر بر سرش می انداخت و امروز متاسفانه این ننگی برای ماست که در برخی از خیابان های شهر قم با مناظری مواجه می شویم که نه تنها با مجموعه فرهنگ حاکم با مملکت تطابق ندارد با شهر قم هم سنخیت ندارد.
استاد حوزه علمیه قم بر ضرورت فرهنگ سازی صحیح و اصولی تاکید کرد و ابراز داشت: در استانبول حجاب کاملا به چشم می آید و هر کسی وارد شهر می شود متوجه شهر اسلامی می شود، ما نیاز به فرهنگ سازی داریم.
وی با اشاره به اینکه امروز برخی ها حجاب را سیاسی کرده اند، خاطرنشان کرد: مساله حجاب مساله ملی ماست و حتی آنها که ملی گرا هستند امروز هجمه می کنند چرا که مساله سیاسی است، گاهی اوقات مساله مهدویت را هم سیاسی می کنند.
آیت الله علوی بروجردی، ادامه داد: ما وظیفه داریم خود را در برابر هجمه ها و ناملایمات حفظ کنیم اما تدبیری که در دوران انتظار مشخص شده این است که امام زمان بطور مستقیم در حکومت دخالت نمی کنند در دوران غیبت، نیابت عام است.
استاد حوزه علمیه قم با انتقاد از اینکه برخی امروز با شعار، کار خودشان را به امام زمان نسبت می دهند، اظهار داشت: مراجع گذشته ما یکبار هم نشد که بگویند این کار را ما به امر آقا انجام می دهیم، ما در دوران انتظار باید این حساب را کنیم که برای امام زمان چه می کنیم نه اینکه آقا را به دنبال کارهای خود یدک بکشیم.
وی تاکید کرد: دوران انتظار دورانی است که مدیریت اجتماعی به عهده تدبیر ما واگذار شده است، اگر قابلیت ظهور را در خود ایجاد نکنیم امام زمان ظهور نمی کند.
آیت الله علوی بروجردی، افزود: باید بازار ما بازار مسلمانی، فرهنگ ما فرهنگ مسلمانی، سینما و هنر ما مسلمانی، رادیو و تلویزیون ما مسلمانی باشد و فرهنگ بی ججابی را در بین مردم اشاعه ندهد، این درد ماست که گاهی اوقات شبکه های رسانه ملی ما آن را ترویج می کنند.
استاد حوزه علمیه قم، در پایان گفت: امام غایب نیست ما غایبیم، خورشید هست و من اگر در اتاق دربسته پرده های ضخیم جلوی پنجره می اندازم و نور نمی رسد من مقصر هستم یا خورشید؟ باید پرده را کنار زد و در را باز کرد تا نور خورشید بتابد، ما مقابل امام زمان پرده ساختیم.

 

برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + چهار =