حجت الاسلام صادقی واعظ:

ترویج ازدواج آسان در کنترل شهوت در جامعه مفید است

این سخنران مذهبی گفت: یکی از راه های کنترل شهوت در جامعه ترویج ازدواج آسان در جامعه است که والدین باید نسبت به این موضوع اهتمام ویژه ای داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی هیأت و کانون فرهنگی خادم الرضا(ع)، حجت الاسلام علیرضا صادقی واعظ، شب هشتم ماه محرم در جمع عزاداران این هیئت، با بیان اینکه یکی دیگر از راه های حسینی شدن عفت است، اظهار کرد: در قرآن سفارش بسیار زیادی به عفت شده است و یکی از موضوعاتی که در قرآن نسبت به آن تاکید فراوانی شده است، عفت در گفتار است.

وی با بیان اینکه کسی که برای امام حسین(ع) عزادارای می کند و قصد دارد سفیر این امام همام باشد باید عفت در گفتار را رعایت کند و هر سخنی را بر زبان نیاورد، بیان کرد: متاسفانه نسل جوان ما در برخی مواقع با الفاظ نا مناسبی با دوستان و حتی والدین خود صحبت می کنند و این توجیه را برای این عمل خود می آورند که شوخی بوده است که این توجیه ازانجام آن کار ناشایست تر است.

این سخنران مذهبی ادامه داد: یکی دیگر از موضوعاتی که باید در آن عفت حفظ شود، شهوت است، شهوت اگر در حد و مرزهای اسلامی باشد مفید است و اسلام نسبت به شهوت های حرام توصیه کرده است که عفت داشته باشید.

وی با بیان اینکه اسلام در ارتباط با کنترل شهوت راه های مناسبی ارائه کرده است، افزود: نخستین راهی که در اسلام نسبت به آن سفارش شده است، ازدواج است که در جامعه امروزی ازدواج بنا به دلایلی به مشکل ترین راه تبدیل شده است.

حجت الاسلام صادقی واعظ با بیان اینکه یکی از دلایلی که ازدواج را به مشکل ترین راه تبدیل می کند، والدین هستند، تصریح کرد: در روایات سفارش شده است که فرزندان خود را طبق ملاک ها و معیارهای جامعه تربیت کنید و در این راستا والدین باید به انتخاب های آگاهانه و همراه با مشورت فرزندان خود احترام بگذارند.

وی گفت: البته ما باید به این نکته نیز توجه داشته باشیم که اگر قرآن کریم به جوانان نسبت به عفت سفارش کرده است، نسبت به این موضوع نیز سفارش شده است که به نوامیس خود بگویید در هنگام حضور در جامعه عفت را رعایت کنید.
این سخنران مذهبی با بیان سومین موضوعی که در آن باید عفت را رعایت کرد، مال است، اظهار کرد: همانگونه که مهم است مال از چه طریقی حاصل می شود، مصرف کردن مال نیز مهم است و امیدواریم این توفیق را داشته باشیم که بتوانیم مال خود را در راه امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) هزینه حفظ کنیم.

برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده − دو =