الحمد لله رب العالمین و صل الله علی اشرف الانبیاء و المرسلین ابی القاسم محمد و علی اهل بیت الطیبین الطاهرین لاسیما الحجه بقیه الله الاعظم روحی و ارواح العالمین له الفداء- و کن اللهم له ولیا و حافظا و قائدا ناصرا و دلیلا وعینا حتی تسکنه ارضک طوعا وتمتعه فیها طویلا .قال الکریم فی کتابه :اعوذ بالله من الشیطان الرجیم (جاءالحق و ذهق الباطل ان الباطل کان ذهوقا )قبل از ورود به سخن ،خداوند را شاکریم که در این ایام بسیار نورانی به ما توفیق داد تا در این هیئت و کانون محترم خادم الرضا علیه الاف تهیت و ثنا- و در جمع شما عزیزان ، نسبت به ساحت مقدس وملکوتی آقا و مولایمان حجه ابن الحسن  عرض ادب نماییم .معمولا ما برای سخنرانیهای خود ، به دنبال یک موضوع می گردیم و در اطراف آن بحث می کنیم . اما بعضی زمانها تعیین کننده موضوع بحث هم هستند و دیگر نیازی نیست ما به دنبال موضوع بگردیم ،چرا که بعضی از زمانها موضوعیت دارند و به ما خط فکری می دهند .در این روزها و شبها نیز ما نباید به دنبال موضوع بگردیم . بلکه بهترین بحثی که در این زمان محدود می توان مطرح کرد در باره وجود پربرکت خود حضرت می باشد .همان امام زمانی که انقدر دارای مقام و رتبه است که وجود مقدس امام ششم و بنیانگذار مکتب ، حضرت امام صادق (ع) فرمود: (لو ادرکه لخدمه طیله حیاتی ) یعنی: (اگر من در زمان مهدی این امت زندگی می کردم سراسر زندگی خود را به خدمتگذاری او سپری می کردم .)در طول این تقریبا دوازده قرن که از خلقت ظاهری ان حضرت می گذرد ، کتابهای زیادی درباره وجود مقدسش به رشته تحریر در آمده و دوستان و احیانا دشمنان آن حضرت مطالب بسیاری نگاشته اند و به ولادت او اعتراف نموده اند . البته این که عرض کردم خلقت ظاهری حضرت حجت ، نیاز به توضیح دارد که بحث از این مقوله نیازمند مجالی دیگر است ، اما فقط اشاره ای می کنم و به ادامه بحث می پردازم ، البته این بحث در ولادت تمام امامان ما مطرح می گردد و منحصر به ولادت یک امام نیست .شاید برای شما سوال شده باشد که چرا بعضی از روایات ما به خلقت ائمه معصومین قبل از خلقت این جهان و حضرت آدم ابو البشر اشاره می کند و از طرف دیگر در تاریخ روز معینی برای ولادت آنان ثبت گردیده است اگر آنان پیش از آدم خلق شده اند پس این تاریخ ولادتها چیست.بله هردوی این روایات درست است .توضیح این مسئله این است که ائمه معصومین مایک خلقت ملکوتی دارند و یک خلقت ملکی، اهل فن گاهی به خلقت ملکوتی آنان خلقت نوری هم می گویند . خلقت نوری و ملکوتی آنان هزاران سال قبل از خلقت حضرت آدم و تمام این دنیا بوده است . لذا در منابع روایی بسیاری صحبت از خلقت انوار معصومین آن هم هزاران سال قبل از خلقت حضرت آدم ابوالبشر به میان آمده است ،که نمونه آن را مفسرین در تفسیر آیاتی که مربوط به توبه حضرت آدم می شود ودر داستان آموختن اسماء خمسه طیبه توسط جبرئیل امین به حضرت آدم و سوال آدم از جبرائیل در باره انان نوشته اند ، اهل تحقیق می توانند به آن روایات رجوع نمایند .البته همه اینها در حالی صورت گرفت که هزاران سال به خلقت ظاهری و ملکی این انوار باقی مانده بود .اشاره به این مسئله در قرآن کریم وجود دارد .آنجا که خداوند به ابلیس خطاب می فرماید که چرا به آدم سجده نکردی در حالی که امر بر این کار شده بودی؟ با اینکه تمام فرشته ها سجده کردند تو چرا چنین نکردی؟!سپس به او عتاب می فرماید که:(استکبرت ام کنت من العالمین)یعنی:(آیا تکبرنکردی یا از گروه برترینها و عالی نبودی ؟!)از این آیه استفاده می شود که دو گروه بر آدم سجده کردند:اول گروه مستکبرین که امرشده بودند ولی این کار را نکردند .دوم گروه عالیین وبرترینها که اینها به خاطر علوشان و مقام ، امر به سجده نشده بودند و سجده نکردن انها مانعی نداشت و اگر قرار بر سجده ای هم بود باید حضرت آدم بر آنها سجده می کرد.اکنون سوال ما از تمام مسلمانانی که قرآن را معجزه پروردگارمی دانند این است که این گروه عالین و برترینها که امر به سجده نشده بودند و کتاب الله از آنان سخن گفته چه کسانی هستند ؟ملائکه همگی امر به سجده شده بودند و سجده هم کردند :(فسجد الملائکه کلهم اجمعون ) پس این گروه کیانند ؟!پاسخ این سوال این است که چهارده نور پاک و فروزانی که در روایات درباره خلقت آنان قبل از آدم و فضیلت و برتری آنان سخن به میان آمده است مصادیق این گروه عالین هستند. چرا که هزاران سال پیش خلق شدند ولی دستور به سجده بر آدم را نداشتند.این گروهند که هیچ انسانی نمی تواند خود را با آنان قیاس کند. به قول شاعر: از قیاسش خنده آمد خلق را چون که خود پنداشت صاحب دلق راکار نیکان را قیاس از خود مگیر گرچه باشد د ر نوشتن شیر ، شیر بنابر این اگر ما یک روز را به مناسبت ولادت رسول اکرم یا فاطمه زهرایا امام زمان علیهم السلام جشن می گیریم به عنوان یک مسئله ظاهری و ولادت ملکی ودنیوی آن حضرات است وگرنه خلقت آنان هزاران سال قبل از خلقت حضرت آدم بوده است. از این نکته به همین اشاره کفایت می کنیم. اما بحثی که خیلی باید به آن دقت کرد این است که اعتقاد به منجی و موعود در بسیاری از ادیان و مکاتب یک مسئله مسلم و پذیرفته شده ای می باشد. این هم که عرض کردم مکاتب ،منظورم حتی مکاتب مادی و بشری است که آنان نیز به وجود یک منجی و موعود باوری راسخ دارند. کسانی که سیری در ملل و نحل و افکار و عقاید این مکاتب داشته اند قطعا به این نکته رسیده اند.اما آنچه از این بحث مهمتر است این نکته می باشد که ادیان توحیدی و خاصه یهودیت و مسیحیت و اسلام بر این مهم تاکید بیشتری دارند.تا آنجا که پیامبران این ادیان هدف از بعثت و رسالت خود را بشارت به آمدن آن منجی جهانی دانسته اند. کافیست برای اثبات این مدعا کتب آسمانی را تورقی کنیم. حتی تورات و انجیل که به اعتراف خود اندیشمندان یهود و مسیح ، دچار انحراف و دستبردهای فراوانی گردیده امروز پر است از این بشارتها.حتی بعضی از محققین ما زحمت کشیده اندو کتابهای مستقلی در این زمینه نوشته اند و هر جا که در کتب عهدین سخنی از مصلح یاموعود یا منجی بیان شده را جمع آوری نموده اند.اما در این میان موضوع قرآن برتر و والاتر و روشنتر از آن کتابهاست. این معجزه بزرگ پروردگار و کتاب ماندگار رسول خاتم  درباره منجی و موعود ، آیاتی بیان نموده است که شاید یکی از این شاهکارها این آیه است که می فرماید : (ولقد کتبنا فی الزبور من بعد الذکر ان الارض یرثها عبادی الصالحون ) یعنی :(به تحقیق ما در زبور داوود بعد از ذکر که مراد از آن تورات موسی می باشد نوشتیم که همانا زمین به بندگان صالح به ارث خواهد رسید )، که معنای ارث این است که قومی به طور کل از دنیا بروند و اموال انان کاملا به دست قوم دیگر برسد.اینجاست که ما از تمام مسلمانان جهان می پرسیم که این موعود قرآنی کیست؟!او کدام انسان برگزیده است که کتاب الله از او سخن گفته است ؟!بله منابع روایی بسیارزیادی در کتب خاصه و عامه وجود دارد که به ما می فهماند این موعود همان مهدی است که از اولاد پیامبر و از نسل فاطمه زهرا و از فرزندان امام حسین(ع) و فرزند بلا فصل امام حسن عسگری می باشد که نام اونام رسول خداست.اما نکته روانشناسی و اجتماعی و حتی سیاسی مهمی در این باور نهفته که نباید آن را فراموش کرد ؛ این نکته این است که اعتقاد به این امام زمان موعود موجود تنها یک باور صرف و درونی نیست ، بلکه سبب گردیده تا هر کجا که شیعه و معتقدان به آن حضرت زندگی می کنند حرکتهای جمعی و بیداری فرهنگی و سیاسی فوق العاده و ظلم ستیزی و فراهم نمودن مقدمه برای ظهور او حکمفرما باشد. چرا امروز ایران و عراق و لبنان و مناطقی همانند آنها که مرکز اجتماعات شیعی محسوب می گردد خشم دشمنان خدا را برانگیخته ؟! پاسخ این سوال از درخشش خورشید در نصف النهار مبدا نیز روشنتر است. آری امروز 57 کشور اسلامی در دنیا وجود دارد امام فقط مناطق شیعه نشین است که خطری برای یهود و صهیونیست و فراماسونری های بزرگ محسوب می گردد و این مبارزه تا آنجا ادامه دارد که یک طرف به طور کل از میان برود تایید این ادعای ما را می توانید در کتاب دکتر مایکل برانت امریکایی که زمانی معاون وزیر اطلاعات امریکا بوده است مطالعه نمایید. پس از آنکه او به جرم فساد مالی و اداری از کار برکنار شداقدام به نوشتن کتابی نمود که پرده از جنایتهای زیادی برمی داشت ,به عنوان مثال او می نویسد :برای ما سوال شده بود که چرا در میان مسلمانان فقط شیعه دارای این قدرت بسیار زیاد است که حتی نقشه های ما را نقش بر آب می کند ,به همین جهت بود که فقط در زمان مسئولیت من 300 میلیارد دلار هزینه گردید که شیعه را بشناسیم و بفهمیم که چگونه باید با آن مقابله کنیم .و پس از مطالعات فراوان سر پویایی و شادابی شیعه را فهمیدیم. ما به این باور دست یافتیم که شیعه بسان پرنده ایست که در آسمان اوج گرفته بشکلی که از تیررس ما بدور است ,اما اگر بپرسیدشیعه با چه وسیله ای اینچنین اوج گرفته است؟!در پاسخ می گویم شیعه این پرنده بلند پرواز مرهون دو بال خود است که یکی سرخ و دیگری سبز است ,اما بال سرخ شیعه عبارت است از نهضت عاشورا و سید الشهدا و اما بال سبز عبارت است از مهدویت و اعتقاد به امام زمان موعود موجود .و این دو باور است که شیعه را هر روز پیش می برد. به قول شاعر:سل المصامع رکبا تهیم فی الفلواتی تو قدر آب چه دانی چو در کنار فراتی حقیقت و ارزش وجودی چنین امامی برای ما هیچگاه قابل درک نیست.آن امامی که بقول علامه طباطبائی (ره)در کتاب شیعه در اسلام یکی از اثرات و برکات خود جذب می فرماید و هدایت می کند. البته او فرزند شهید کربلا است که پیامبر خدا فرمود :در شب معراج به ساق عرش خدا نوشته بود (ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجات ) , به همین جهت است که شما در دعای ندبه در باره امام زمانتان به خدا عرضه می دارید که ) این ناشر رایت الهدی ) یعنی :(پرچمدار هدایت کجاست؟!)اوست هدایت کننده , چون آیت و نشانه بزرگ خدا امروز اوست و واسطه فیض و برکات الهی نیز اوست.مطلب دیگر که تذکر آن لازم است اینکه:مکتب انتظار چیست؟! به چه انسانی می توان منتظر گفت ؟ اهمیت این بحث به این جهت است که وظیفه امروز ما را تعیین می کند .فقط اشاره ای به این بحث می نمایم و شرح آن را به زمان دگری می گذاریم . در یک کلمه اینکه :مکتب انتظار، مکتب اعتراض است .به عبارت دیگر انسانی منتظر حقیقی آن حضرت است که به وضع موجود اعتراض داشته باشد .اصولا انسانهایی که وضع موجود را می پسندند نه تنها منتظر نیستند بلکه هیچگونه نیازی هم به وجود مقدس حضرت حجت ندارند چراکه اگر زندگی آنان خوب است ورضایت بخش می باشد پس چه نیازی به مصلح و منجی دارند ؟!کسی به دنبال مصلح می رود که خواستار اصلاح وضع امروز جهان باشد و نجات را از این منجلاب به دست آن حضرت می داند .خلاصه اینکه دهها بار شما در دعای ندبه خطاب به خداوند عرضه می دارید که (این؟!) یعنی :(کجاست؟!)رمز اینکه شما به دنبال آن گمشده می گردید این است که وضع حاضر شما را راضی نکرده است و گمشده شما هنوز در پس پرده غیبت قرار دارد .منتظر نمی تواند قبول کند که در دنیا عده ای زن و بچه بی گناه را در لبنان و عراق و فلسطین زیر خروارها خاک با موشکها و بمبهای قدرتمند دفن می کنند و فریاد آزادی خواهی و دموکراسی و مبارزه با تروریسم را سر می دهند .منتظر نمی تواند ببیند در این دنیایی که مدعیان تمدن و پیشرفت با شعارهایشان افکار را فریب می دهند در مراکز صهیونیستی و یهودی و با همکاری فراماسونرهای خود نشسته اند و با درست کردن و یا تقویت کردن فرقه های منحرف در دل ادیان الهی می خواهند وجهه متدینین را خراب جلوه دهند .منتظر با این فرقه های ساخته و پرداخته شده صهیون مثل :وهابیت و بهائیت و شیطان پرستی سر مبارزه و برخورد دارد و نمی تواند تحمل کند که این افکار مسموم جوانان و نوجوانان شیعه را به انحراف و ابتذال می کشاند . اکنون خود قضاوت کنید با این بیان آیا ما منتظر هستیم یا نه ؟آیا ما تفکر موسی به دین خود و عیسی به دین خود را پذیرفته ایم و به قول بعضی صوفی نماها (صلح کل شده ایم ) یا اینکه تا روزیکه فساد و انحراف و ابتذال وجود دارد ما نیز مبارزه می کنیم ؟ و اصولا زمانی که آقا امام زمان ظهور کنند از ما خواهند پرسید :اگر واقعا منتظر آمدن من بودی در این زمینه چه کردی ؟ ببینیم چه جوابی آنروز برای آن حضرت داریم ؟ای کاش آ نروز سر بلند بگوییم دست خیلی ها را در دست شما گذاشتیم ، قلوب را به شما متوجه کردیم . به امید آن روزی که حضرت جهان را پر از عدل و داد کند همانگونه که پر از ظلم و جور شده است و به امید آن لحظه که او امام جماعت همه گردد و عیسی پسر مریم هم به او اقتدا کند و ما خاضعانه به محضرش عرضه می داریم :(متی ترانا و نراک و قد نشرت لواءالنصر تری) در آخر از برادران عزیز که در هیئت و کانون خادم الرضا این فرصت را برای ما پیش آوردند صمیمانه تشکر می کنم و از حضرت حجت برای آنان توفیق روز افزون خواهانم .

برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − هفده =