بسم الله الرحمن الرحیم
السلام علی مهدی الامم و جامع الکلم

سلام و درود خداوند و انبیاء و رسل و ملائکه و اولیاء طاهرین بر آخرین ذخیره هستی و تنها امید صالحان و مستضعفان مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه شریف همو که همه ادیان و شرایع به او تبلور حقیقی خواهند یافت. و همه انبیاء و رسل در انتظار ظهور او بوده و همه امتها به او ختم می شوند کسی که همه را در تحت کلمه واحده یعنی کلمه الله هی العلیا جمع می نماید و پرچم توحید را بر فراز هستی خواهد افراشت. او با ظهور خود به همه انتظارها از ازل تا ابد پایان خواهد بخشید و سیر تکاملی این عالم را با حکومت جهانی خویش به اوج خود خواهد رساند.

حقیقت آن است که اعتقاد به مهدویت در انحصار مذهب و فرقه خاصی نبوده و نیست و آنچه را که برخی ناآگاهان متعصب پنداشته اند و چنین امری را ساخته و پرداخته شیعیان دانسته اند امری است باطل و دور از واقعیت و حقیقت. مسئله مهدویت و اعتقاد به ظهور منجی کل در خاتمه تاریخ افزون بر آن که در کتابهای کلامی و مباحث اعتقادی به تفضیل به اثبات رسیده در همه فرقه های اسلامی با اختلاف مذهبها و مشرب ها همگی مژده ظهور را که بشارتی است الهی و وعده ای است خدادادی به همه پیروان خود داده اند. اهل سنت در صحاح و مسانید خود روایات فراوانی را در این موضوع ذکر نموده اند در سنن ابی داوود در جلد دوم صفحه107 آمده است : ام سلمه که یکی از همسران پیامبر صلی الله علیه و اله و سلم است از ایشان شنیده است :المهدی من عترتی من ولد فاطمه. آنچه از این روایات و نظایر آن استفاده می شود آن است که عنوان مبارک مهدی نیز در امتهای گذشته و ادیان پیشین وجود داشته است و پیامبر در این فراز به آن وجود شریف که در ذهن همگان منقوش بوده اشاره کرده و فرموده است او از عترت من و از اولاد فرزندم زهراست.

بدون تردید می توان گفت که موضوع مهدویت و بشارت به ظهور آن حضرت از پیامبر اکرم صلی الله علیه واله و سلم به نحو متواتر در کتب و اسناد عالمان مذاهب اسلامی به ثبت رسیده است که شاید به آن اندازه پیرامون موضوع دیگری اثری نیابیم. در کنار این همه دلائل نقلی واضح و روشن ، بررسی تاریخ حیات بشر به ما چنین نویدی می دهد. در این کنکاش می یابیم که انسان از آغاز تا کنون در آرزوی زندگی توأم با عدالت و حق طلبی و آرامش و معنویت که همان فریاد همیشه زنده فطرت است بوده و به آن عشق ورزیده و در راه رسیدن به آن از هیچ کوششی دریغ نورزیده و آ ن را عالمانه و آگاهانه با علاقه آتشین و وافر در پیچ و خم حیات ودر فراز و فرود زمان دنبال کرده است و با هر گونه دروغ و کاستی ، تحمیل و تبعیض و دشواری دست به گریبان بوده و در نبردهای خونین در عرصه های جدال حق و باطل درگیر بوده تا مگر به آرزوی خویش رسد و روشن است که اکنون این نبرد میان حق و باطل استمرار خواهد داشت و این مبارزه در سطوح مختلف ادامه خواهد یافت.

در هر حال این درگیری بی امان حق و باطل حادثه ها می آفریند و تاریخ را می سازد اما آینده نهایی تاریخ آینده ای روشن امید بخش و درخشان است و در نهایت حق پیروز خواهد شد و عدالت همه جا را فرا می گیرد و باطل در همه شکل ها و در تمام جبهه ها ریشه کن می گردد واساسا فلسفه ظهور همین است.

همگان بدانند که نسبت به آینده باید امیدوار باشند و فردا و فرداها را بسان گذشته و اکنون نپندارند . آینده ای در انتظار است که پیروزی حتمی از آن صلاح و عباد صالح و شکست و نابودی از آن فساد و عباد نا صالح است. آری روشنایی ها در دل عمیق ترین ظلمات نهان است.( یخرجهم من الظلمات الی النور) و سنت خداوند چنین است که در گاهواره ارتجاع از میان دشمنی ها و بیدادها و نادانی ها و پریشانی ها مردانی بزرگ و آزادگانی سر افراز و سرنوشت ساز برانگیخته شوند تا مجددا درخت عدل و داد و ایمان و محبت و دانایی و وحدت وهمدلی را در جان آدمیان بنشانند.

آری همین سنت هاست که حکمت و مشیت خدا را آشکار می سازد و می فهماند که جهان بیهوده آفریده نشده و به خود وا نهاد نشده و برای همه روشن می سازد که ستم و بیداد نه می تواند و نباید استمرار و دوام داشته باشد. به همه یاد می دهد که بالعدل قامت السموات و الارض. بنای جهان براین اساس استوار شده است که همواره چیرگی از آن حق است بل نقذف بالحق علی الباطل فیدمغه فاذا هو زاهق.

ما امروز نظاره گر صحنه های دلخراشی هستیم بر فراز جغرافیای جهان پرچم ظلم و تجاوز و تبعیض را در اهتزاز می بینیم.فساد در همه جوانب حیات اقتصاد و فرهنگ ، اخلاق و سیاست و دیگر شؤون زندگی میدان دار است.اختلاف طبقاتی ,استثمار در شکلهای جدید و بدیع و تروریسم دولتی به نام مبارزه با تروریسم و تضییع حقوق انسانها به نام دفاع از حقوق بشر و اشغال کشورهای اسلامی به نام دموکراسی همه و همه گواه آن است که عدالت مرده و فضیلت و انسانیت کم رنگ شده است و باید مصلحی جامع و کامل ظهور یابد و همه این امور پایان دهد واجتماعی عادل وقرآنی بسا زد.

اکنون که عصر غیبت و دوران محرومیت از ظهور است باید با حبل محکم انتظار خود را برای فرج آن حضرت آماده سازیم باید بر اساس موازین صحیح و معتبرو مستند اعمال خود را تنظیم نماییم ، باید فریب افراد آلوده به دنیا که از هر امری خصوصا مقدسات برای رسیدن به اهداف خود استفاده می نمایند نخوریم ، باید دین را از آگاهان به دین و شریعت بیاموزیم و به آن عمل نماییم . باید فرهنگ صحیح و عمیق انتظار را در جامعه خود در همه طبقات پیاده نماییم و بالاخره باید یک جامعه در حد امکان مهدوی داشته باشیم . باید از اختلافات و منازعات احتذار نماییم و انقلاب اسلامی خود را با التزام واقعی به مکتب همراه با وحدت و همدلی به پیش ببریم و ان شاءالله به صاحب اصلی دین ولی الله الاعظم امام زمان عجل الله تعالی فرجه شریف تحویل دهیم .این جانب از همه افراد و گروههایی که تشکیل جلسات و همایش ها و راهپیمایی ها به دنبال تعظیم نیمه شعبان و آشنا ساختن جامعه خصوصا نسل جوان باآن وجود عزیز می باشند تشکر می کنم و از ساحت مقدس آن حضرت استدعا ی عنایت خاصه برای آنان و همه خادمان دین دارم .

برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نه − یک =