به گزارش قم نیوز به نقل از خبرگزاری فارس ، محمد عرب در نشست خبری تشریح عملکرد برنامه‌های دهه مهدویت که در محل هیئت خادم‌الرضا قم برگزار شد، اظهار داشت: مسئله ظهور منجی در تعالیم همه ادیان و مذاهب جهان وجود دارد و مطالبی که در این خصوص در دین اسلام وجود دارد، شاخص‌تر است.
وی افزود: روایات بسیاری از رسول اکرم (ص) و ائمه معصومین (ع) در رابطه با زمان غیبت وجود دارد.
مشاور عالی استاندار قم خاطرنشان کرد: مذهب تشیع دارای بارزترین و قوی ترین اخبار در رابطه با منجی آخرالزمان با مدارک از ائمه اطهار بوده و این مسئله بسیار روشن است.
رئیس ستاد دهه مهدویت قم با اشاره به اعتقاد شیعه در مورد زنده بودن منجی آخرالزمان ابراز داشت: زمان ظهور بر هیچ کس جز خداوند آشکار نیست و این امر در زمان مناسب خود انجام خواهد شد.
عرب با اشاره به وظیفه شیعیان به عنوان منتظران راستین امام عصر(عج) تاکید کرد: شیعیان هم به لحاظ دستورات داده شده به آنها و هم از نظر فکری به این نتیجه رسیده‌اند که باید منتظر ظهور باشند تا عدالت در جهان برقرار شود.
وی با بیان اینکه مسئله مهدویت از زمان غیبت حضرت مهدی (عج) در بین شیعان مطرح بوده است، اظهار داشت: قبل از تولد آن حضرت نیز ائمه (ع) راجع به ظهور ایشان روایات بسیاری داشته‌اند.
مشاور عالی استاندار قم با تاکید بر اینکه ستاد دهه مهدویت به همت جوانان هیئت خادم الرضا از هشت سال پیش در قم آغاز به فعالیت کرده است، افزود: از زمان شروع به کار این ستاد برنامه‌های بسیار منظمی در زمینه مهدویت اجرا شده است.
رئیس ستاد دهه مهدویت قم تبدیل مراسم این دهه از حالت جزئی در شهر قم به صورت ملی و فراملی را ستود و خاطرنشان کرد: از سوی این ستاد همه ساله دهم تا بیستم ماه شعبان به نام دهه مهدویت نام‌گذاری شده و در همه شهرها به ویژه قم، تهران و مشهد، برنامه‌های متنوعی اجرا می‌شود.
وی با اشاره به پیام مراجع تقلید به مناسبت این دهه گفت: اساتید حوزه و دانشگاه و اسلام‌شناسان کشور در مجالس مختلف در این دهه در شهرهای بزرگ کشور به ایراد سخنرانی می‌پردازند.
عرب در ادامه با اشاره به گسترش دهه مهدویت از قم به سایر نقاط کشور و حتی خارج از مرزهای ایران اظهار داشت: باید به این مسئله افتخار کنیم و امیدواریم که حضرت ولی عصر(عج) نیز به این فعالیت‌ها توجه داشته باشند.
مشاور عالی استاندار قم گفت: امسال هم مانند سال‌های گذشته یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی که در دهه مهدویت اجرا میشود، برگزاری مراسم ازدواج تعدادی از جوانان است.
وی افزود: در روز ۱۲ شعبان چهارمین دوره مراسم ازدواج جوانان در دهه مهدویت برگزار خواهد شد که امسال شاهد افزایش تعداد زوج‌ها از ۱۱۰ نفر به ۱۸۰ نفر هستیم.
عرب در مورد فعالیت‌های هئیت خادم الرضا و ستاد دهه مهدویت اظهار داشت: این ستاد به هیچ سازمان دولتی وابسته نبوده و هزینه برگزاری این برنامه‌ها توسط جوانان علاقه‌مند تامین می‌شود هر چند گاهی اوقات کمک‌هایی از سوی برخی دستگاه‌ها صورت می‌گیرد.
رئیس ستاد دهه مهدویت در ادامه با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در مورد بصیرت خاطرنشان کرد: بسیار از افراد جامعه مسلمان و شیعه هستند اما مهم داشتن بصیرت کافی است.
وی افزود: گروه‌هایی که در صدر اسلام نیز وجود داشتند با اینکه می‌دانستند حق با کیست اما به دلیل نداتن بصیرت و شناخت کافی در قضیه عاشورا و شهادت سایر ائمه در صف مخالفان آنها قرار گرفتند.
مشاور عالی استاندار قم تاکید کرد: تفاوت اساسی میان افراد مسئله شناخت دقیق مسائل است که در زمان ما نیز احساس می‌شود.
رئیس ستاد دهه مهدویت با توصیه جوانان به جدیت و تلاش برای شناخت حقیقت افزود: مسئله بصیرت بحث مفصلی دارد که یکی از اقدامات ضروری دهه مهدویت محسوب می‌شود.
وی در پایان خواستار توجه مسئولان به ویژه مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مسئله دهه مهدویت شد و اظهار داشت: مسئولان باید قدر زحمات جوانان این هیئت را بدانند و در این زمینه پیشنهادها و راهکارهایی از طرف این ستاد داده شده و پیگیری در این خصوص ادامه خواهد یافت.

برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × 1 =