جشن ازدواج 320 زوج عضو هیئت خادم الرضا(ع) برگزار می گردد
هیئت و کانون خادم الرضا(ع) جشن ازدواج 320 زوج از اعضای خود را روز پنج شنبه 7 خردادماه همراه با برنامه های شاد ومتنوع در فرهنگسرای جوان برگزار می کند.
به گزارش روابط عمومی هیئت وکانون خادم الرضا(ع)، حمید ناطقی با بیان اینکه از جمله مکتب هايي که براي انسان سازندگي فوق العاده دارد، محيط خانه است: در این محیط، زن و مرد مي توانند بسياري از فضايل انساني را کسب کرده و رذايل اخلاقي فراواني را از خود دور کنند.
وی افزود: شرع مقدس اسلام به ازدواج عنايت و تأکيد فوق العاده اي دارد و پيامبر اکرم (ص) مي فرمايند: «ما بُني بِناءً في الإسلام أحبّ إلي الله عزّوجلّ من التّزويج»، «هيچ چيزي نزد خداوند محبوبتر از ازدواج نيست».
مسوول هیئت وکانون خادم الرضا(ع) با اشاره به حدیث دیگری در خصوص ازدواج ادامه داد: حضرت اميرالمؤمنين (ع) می فرمایند «تَزوّجوا، فَانّ التّزويج سُنّه رسول الله(صلي الله عليه و آله وسلم)، فانّهُ کان يقول: من کان يُحبّ أن يتّبع سُنّتي، فانّ من سُنّتي التّزويج»، «ازدواج کنيد، که همانا ازدواج کردن سنت رسول خدا (صلي الله عليه و آله وسلم) است که همواره مي فرمودند: هر کسي که دوست دارد از سنت من تبعيت کند، همانا «ازدواج کردن» از سنت من است.»
وی اظهارداشت: دین مبین اسلام به پسر و دختر امر مي کند که هر چه زودتر ازدواج کنند و آنقدر اين مهم تأکيد شده است که رسول گرامي (ص) ازدواج نکردن را اعراض از سنت خويش، يعني خروج از اسلام، مي دانند و خانه اي را که در آن «ازدواج» صورت پذيرد بهترين خانه مي خوانند.
ناطقی با اشاره به تاکید ات فراوان اسلام به پدر و مادر و اجتماع برای تزویج دختران و پسران خاطرنشان کرد: ایشان می فرمایند که «زنان بي شوهر و مردان بي زن و کنيزان و بندگان شايسته ي خود را به ازدواج يکديگر درآوريد (تا ميان مؤمنان، مرد بي زن و زن بي شوهر باقي نماند و از فقر مترسيد که) اگر زن و مردي فقير هستند، خداوند به لطف خود آنان را بي نياز خواهد فرمود. خداوند به حال بندگان آگاه است و رحمتش وسيع و لايتناهي است.»
وی گفت: این بدین معناست که فقر نبايد سدّ راه ازدواج گردد که اين وسوسه ي شيطاني است و باید تا حد امکان در زمینه آسان سازی ازدواج تلاش کرد که هیئت خادم الرضا(ع) با توجه به همین امر، نسبت به برگزاری جشن ازدواج اعضای خود اقدام کرده است.
مسوول هیئت وکانون خادم الرضا(ع) بیان داشت: در این مراسم که روز پنج شنبه 7 خردادماه مصادف با 9 ماه مبارک شعبان و همراه با برنامه های شاد ومتنوع در فرهنگسرای جوان برگزار خواهد شد، 320 زوج عضو حضور خواهند داشت.

برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده + هفت =