رئیس مجلس شورای اسلامی
ماهیت قیام امام حسین(ع)،‌ تحقق امر به معروف و نهی از منكر در جامعه بوده است
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ماهیت قیام امام حسین(ع)،‌ تحقق امر به معروف و نهی از منكر در جامعه بوده و این بخشی از حقیقت حركت اباعبدالله(ع) است بنابراین قیام حسینی دارای تمام ابعاد به صورت كامل است.
دکتر لاریجانی در همایش نهضت حسینی، بیداری اسلامی و بصیرت جوانان كه در سالن همایش‌های مدرسه دارالشفا قم برگزار شد، با بیان اینکه اربعین و دوره‌های چهل‌ روزه در سنت اسلامی دارای جایگاه والایی بوده و توجه به آن از مقولات تربیت‌ساز فكری و نظری است اظهارداشت: شیعیان از روز عاشورا به مدت چهل روز به فكر پاسداشت ارزش‌های اسلامی و قیام امام حسین(ع) هستند و شركت در مجالس عزاداری امام حسین(ع) در طول این چهل روز موجب می‌شود كه محبت اباعبدالله(ع) در دل‌ها استوار گردد.
وی با اشاره به اینکه شیعیان در اربعین حسینی با قیام امام حسین(ع) و ارزش‌های مورد نظر او انس داشته و با ایشان محشور هستند و این از افتخاراتی است كه مورد تاكید معصومین(ع) نیز قرار دارد، افزود: كسانی كه در این مكتب پرورش می‌یابند مجموعه‌ای از مراحل كمال را طی كرده و مروت و جوانمردی را به طور كامل آموزش می‌بینند ضمن اینكه جهاد در این مكتب معنا یافته و بیعت با ولی حق كاملا آشكار است.
رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان كرد: مدرسه امام حسین(ع) تمام تعاریف و تعابیر مثبت را دارا بوده و این مسئله در فرازهای دعای عرفه اباعبدالله(ع) نیز دیده می‌شود كه مانند اقیانوسی از معارف اسلامی و دینی است.
رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ماهیت قیام امام حسین(ع)،‌ تحقق امر به معروف و نهی از منكر در جامعه بوده و این بخشی از حقیقت حركت اباعبدالله(ع) است بنابراین قیام حسینی دارای تمام ابعاد به صورت كامل است.
لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: دولت‌های قدرتمند پس از جنگ جهانی دوم كشورهای اسلامی را میان خود تقسیم و موجب ذلت آنها شدند و دلیل این امر توجه نكردن ملت‌ها و دولت‌های مسلمان به قیام حسینی بود و در شرایط كنونی نیز به مسئله بیدارسازی امام حسین(ع) بی‌اعتنا هستند.
رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان كرد: زمانی كه بلوك شرق به دنبال مقابله با نظام سرمایه‌داری بود در عین حال به شاه ایران كمك می‌كرد و بسیاری از حكام عربی مانند نظام بعثی صدام با وجود اختلاف‌نظرهایی كه با شاه داشتند اما در اواخر عمر حكومت پهلوی به حمایت از او پرداخته و ملت ایران را تنها گذاشتند.
وی با بیان اینكه ملت و رهبر ایران در آن دوران بدون كمك هیچ دولت یا ملت دیگری به پیروزی رسیدند گفت: این مسئله در زمان جنگ تحمیلی نیز وجود داشته و غرب و شرق پشت سر عراق برای مقابله با جمهوری اسلامی قرار گرفتند به طوری كه حتی نقل‌ و انتقالات نیروهای مسلح ایرانی را به وسیله ابزارهای جاسوسی خود در اختیار ارتش بعث قرار می‌دادند.
وی انقلاب اسلامی را دارای ابعاد مختلفی دانست و بیان كرد: یكی از خواسته‌های اصلی مردم پیاده شدن احكام الهی در جامعه بود ضمن اینكه علیه ظلم و ستم اقتصادی نیز اعتراضاتی وجود داشت و در جنگ تحمیلی نیز قیام برای تحقق اسلام صورت گرفته و تنها دفاع از وطن و خاك مطرح نبود.
لاریجانی گفت: ایستادگی ملت ایران موجب شد كه مردم منطقه در شرایط كنونی از قدرت‌های غربی نهراسیده و از تماس دولت‌های غربی با حكام دیكتاتور خود ترسی به دل راه ندهند.
وی بیداری اسلامی را بزرگ‌ترین حادثه قرن‌های اخیر دانست و تصریح كرد: مهم‌ترین مولفه این بیداری جوانان هستند و به تایید دولتمردان كشورهای همسایه، زمینه اساسی این مسئله انقلاب اسلامی ایران بوده است.
رئیس مجلس شورای اسلامی تاكید كرد: بیداری اسلامی به سوی نوعی دموكراسی اسلامی پیش‌ می‌رود بنابراین استراتژیست‌های غربی به دنبال تك‌بعدی ساختن این انقلاب‌ها بوده و كشور سوریه را به عنوان محور مقاومت اسلامی مورد حمله قرار می‌دهند.
لاریجانی همچنین تصریح كرد: ایستادگی ملت غیور ایران اسلامی در برابر همه فشارها و تهدیدات و تحریم های دشمنان، امروز انقلاب اسلامی را به الگویی بی نظیر برای ملت های مسلمان مبدل ساخته و همگان دانستند كه نباید در مسیر آزادی و حراست از حقوق خود، كوچكترین هراسی از قدرت های شرق و غرب داشته باشند.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی دفاع ملت ایران از مردم مظلوم مسلمان را باعث بغض و كینه مستكبران و تهدیدات و تحریم های غربی ها عنوان كرد و افزود: آمریكایی ها كه ادعای مدیریت بین المللی دارند، به ناچار در برابر عزم و اراده ملت ایران، به ترور دانشمندان كشورمان دست می زنند.
وی با بیان اینكه آمریكا و اسراییل از این تله ای كه خودشان ایجاد كرده اند عبور نخواهند كرد، گفت: عملیات تروریستی برای مدعیان حقوق بشر حقیقتا خجالت آور و یك فضاحت بزرگ است و آنها باید بدانند كه با این كارهای وقیحانه به هیچ موفقیتی دست نخواهند یافت.
رئیس مجلس شورای اسلامی به تحلیل صحیح رهبر انقلاب در مورد بیداری اسلامی اشاره كرد و گفت: غنای بیداری اسلامی با گذشت زمان در حال افزایش است و مواضع آنها به اندیشه‌های مردم ایران در انقلاب اسلامی نزدیك می‌شود بنابراین می‌توان انقلاب‌های منطقه را حركتی تكاملی دانست.
وی افزود: برای ایجاد چنین بیداری عظیمی باید تلاش بسیاری كرده و برای تداوم آن هزینه‌های زیادی پرداخت و به همین منظور جمهوری اسلامی از نخستین ساعات شكل‌گیری این حركت‌ها به دفاع از مردم مسلمان پرداخته و فشارهایی را از سوی حكام عرب و غرب تحمل كرد كه نمونه آن فشار رسانه‌ای و سیاسی در مسئله انرژی هسته‌ای است.
لاریجانی با اشاره به تحریم‌های گوناگون غرب علیه ایران خاطرنشان كرد: از دست دادن دیكتاتورهای منطقه موجب بغض و كینه استكبار جهانی شده است اما ملت ایران نباید از حمایت مردم مظلوم دست بردارند.
رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح كرد: امریكا و اسرائیل باید بدانند كه ترور دانشمندان ایرانی جای شوخی نیست و این روش غلطی است كه جمهوری اسلامی هیچ‌گاه دست به چنین كارهایی نخواهد زد و این امر موجب خجالت كشورهایی است كه ادعای حقوق بشر دارند.
وی موضع ایران در مورد تمام انقلاب‌های منطقه را مسئله بیداری فراگیر اسلامی و تسلط ملت‌ها بر سرنوشت خود دانست و افزود: ایران دارای نگاهی جامع همراه با توجه به رفتار دشمنان داشته و مراقب است كه جریان فاسد بین‌المللی و مرتجعین منطقه از این طریق منافع اسرائیل را تامین نكنند.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان رهبری در جمع مردم قم گفت: ایشان حضور مردم در صحنه را موجب در امان ماندن جمهوری اسلامی از همه خطرها می‌داند ضمن اینكه ایشان در جمع سفرای ایران در كشورهای خارجی فرمودند مبادا كسی از خطر امریكا غفلت كند.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به انتخابات مجلس نهم تصریح کرد: مردم ایران به نمایندگانی احتیاج دارند كه شجاع بوده و از حقوق مردم دفاع كنند ضمن اینكه استقلال قوای سه‌گانه نظام به این معناست كه هر بخش بر اساس عقل و منطق خود و بدون فشار دیگران به تصویب و اجرای قوانین بپردازند اما وابستگی قوا موجب استیلای یك قوه بر سایر بخش‌ها می‌شود.
رییس مجلس شورای اسلامی فضای انتخاباتی كشورمان را واقعی توصیف كرد و گفت: كاندیداها باید با رعایت اخلاق وارد صحنه انتخابات شوند و در برخورد با مردم جانب صداقت را رعایت كرده و هیچ كدام از رقبای خود را تخریب ننمایند تا مردم با حضور حداكثری خود دست رد محكمی بر سینه معاندان و بدخواهان نظام اسلامی بزنند.
وی استقلال سه قوه از یكدیگر را در عین همكاری و مشاركت باعث پیشبرد اهداف متعالی نظام دانست و گفت: این استقلال به معنای تضاد و جدایی نیست و باعث می شود كه هر سه قوه بر عملكرد یكدیگر نظارت داشته باشند و این به صلاح مردم و كشور است.
وی با اشاره به تلاش دشمنان برای مایوس ساختن مردم از حضور در انتخابات گفت: برخی نارضایتی‌ها از دیگران نباید موجب حضور نیافتن در انتخابات شود زیرا اصل حضور مردمی، امری بازدارنده در مقابل دشمنان بوده و رعایت اخلاق انتخاباتی توسط نامزدها و مردم ضروری است ضمن اینكه كاندیداها نیز باید صداقت را سرلوحه خویش قرار داده و از وعده و وعیدهای بیهوده و تخریب دیگران بپرهیزند زیرا به تعبیر مقام معظم رهبری، انتخابات میدان تخریب و توهین نیست بنابراین نهادینه شدن این امر در كشور ما می‌تواند الگویی مناسب برای سایر كشورها فراهم كند.
گفتنی است در این همایش، مدال افتخار و لوح تقدیر هیئت خادم‌الرضا(ع) به
رئیس مجلس شورای اسلامی به عنوان عضو افتخاری این هیئت اهدا شده و به
دلیل تلاش‌های وی به‌عنوان نماینده قم در مجلس شورای اسلامی از او تقدیر
به عمل آمد

برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 − 12 =