استاد شيخ حسين انصاريان:
شكستن حرمت مرجعيت فرهنگ تشيع را از ميان مي‌برد
                                                       خبرگزاري فارس: استاد برجسته حوزه علميه قم گفت: اگر حرمت مرجعيت شيعي شكسته شود، فرهنگ شيعه همه چيز را از دست خواهد داد و تلاش همه انبياي الهي از بين مي‌رود.

به گزارش خبرگزاري فارس از قم، حجت‌الاسلام حسين انصاريان عصر امروز در همايش «نقش مرجعيت شيعه در احياي دين و هدايت نسل جوان» كه در تالار غدير دانشگاه آزاد اسلامي قم برگزار شد با اشاره به مجاهدت انبياي الهي در گسترش عدل و اخلاص در جوامع بشري خاطرنشان كرد: عمل صالح و اخلاص همه پيامبران به صورت جامع‌تر و كامل‌تر در وجود مبارك پيامبر اكرم(ص) جلوه كرد و ايشان توانست اكمال دين و اتمام نعمت را تحقق ببخشند.
وي افزود: پس از رحلت نبي مكرم اسلام(ص) اصحاب و ياران حقيقي ايشان با آگاهي نسبت به هزينه‌هاي سنگين دفاع از ولايت، در برابر جريان فتنه قرار گرفتند و حضرت علي(ع) نيز كه به عنوان نفس پيامبر(ص) ميراث‌دار همه ويژگي‌هاي نبوت بود، شخصيت‌هايي بزرگ در مكتب علم و ايمان خود تربيت ساخت.
استاد حوزه علميه قم گفت: اهل بيت عصمت و طهارت(ع) با تعريف جايگاه مرجعيت و هدايت مردم به سوي عالمان دين، خلاء معنوي انبياء و اولياء را از ميان برداشته و زمينه سعادت دنيوي و اخروي مردم را فراهم بياورند.
حجت‌الاسلام انصاريان خاطرنشان كرد: ائمه اطهار(ع) شرايط دستيابي به مقام مرجعيت را به خوبي براي مردم تبيين كردند تا هر كس نتواند به اين جايگاه رسيده و مردم نيز اجازه حضور غاصبان مرجعيت و يا كساني كه به حكومت‌ها وابسته‌اند را بدهند.
وي با بيان اينكه مرجعيت در طول تاريخ توانسته جايگاه پيامبران الهي را به خوبي حفظ و حراست كند، اظهار داشت: فقها با رنج و تلاش فراوان و با رعايت تقواي الهي و حتي پرهيز از معاصي صغيره به جامعيت شرايط دست مي‌يابند و شاگرداني را همچون خود و يا بالاتر تربيت كرده و اينگونه دين و مكتب را از گزند آسيب و هجمه كفر و طاغوت مصون نگه مي‌دارند.
خطيب برجسته حوزه علميه قم گفت: خداوند اين قدرت را به مراجع عظام تقليد عطا كرده است كه مي‌توانند با فتواي خود و يا حضور در جبهه‌هاي جهاد چنان انقلابي برپا كرده و از حق و عدالت و دين محافظت كنند و مردم نيز انصافا در طول تاريخ همواره با ازخودگذشتگي همراه با فتاواي فقها جان و مال خود را براي حفظ اسلام هزينه كرده‌اند.
حجت‌الاسلام انصاريان با اشاره به يأس و نااميدي مستكبران جهاني از آسيب‌رساندن به مكتب والاي تشيع خاطرنشان كرد: در دهه‌هاي گذشته بسياري از انسان‌هاي آزادي‌خواه كه به عشق اسلام دچار اسلام ثقيفه شده بودند با مشاهده مراجع شيعي، انقلاب اسلامي و مقاومت لبنان به مكتب تشيع گرايش پيدا كرده‌اند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به مجاهدت علماي اسلام در طول تاريخ به ويژه در دوران معاصر همچون فتواي ميرزاي شيرازي، مبارزات شيخ فضل‌الله نوري و انقلاب اسلامي امام راحل(ره) گفت: اگر روحانيت در برابر طرح‌هاي استعماري و استبداد خودكامگان ايستادگي نمي‌كرد، جهان اسلام به سرنوشت اندلس دچار شده و امروزه همه مساجد به كليسا تبديل شده بود.
استاد حوزه علميه قم تأكيد كرد: امروز آحاد مردم به ويژه جوانان بايد عظمت فتواي مرجعيت شيعه را به خوبي درك كرده و حرمت فقه شيعه و عالمان ديني را به خوبي حراست كنند، زيرا اگر اين حرمت شكسته شود، فرهنگ شيعه همه چيز را از دست خواهد داد و تلاش همه انبياي الهي از ميان مي‌رود.
حجت‌الاسلام انصاريان فتواي امام خميني (ره) مبني بر حرام بودن تقيه در سال 1342 را مورد توجه قرار داد و گفت: امام (ره) توانست ميليون‌ها نفر را در برابر حكومت مستبد و مورد حمايت طاغوت غرب و شرق قرار دهد و نظام مقدس جمهوري اسلامي را بنا كند و امروز مسئولان در هر پست و مقامي كه باشند با قدردان نعمت انقلاب و مرجعيت شيعي باشند.
وي در ادامه افزود: امروز اگر برخي افراد در جايگاهي كه قرار دارند در راه گسترش فرهنگ تشيع و آموزه‌هاي مكتب اهل بيت(ع) كوتاهي كنند، خيانت آنها از خيانت محمدرضا شاه در روز قيامت سنگين‌تر خواهد بود، زيرا او ادعاي اسلامي بودن نداشت ولي امروز مسئولان در نظام اسلامي خدمت مي‌كنند.
خطيب تواناي حوزه علميه قم در پايان با اشاره به شخصيت برجسته علمي و معنوي حضرت آيت‌الله فاضل لنكراني و خدمات ارزشمند ايشان به اسلام و انقلاب اظهار داشت: ايشان با انديشه پاك و مطهر خود مركز فقهي ائمه اطهار(ع) را پايه‌گذاري كرد تا به غربي‌ها نشان دهد كه ادعاهاي آنها در برابر احكام اسلامي همچون يك طفل شيرخواره است و هر انسان آزادانديش در جهان درك مي‌كند كه آموزه‌هاي شيعي در چه حدي از پختگي و كمال قرار دارند.

برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 + هفده =