رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: تهمت زدن، تخریب کردن، پاشیدن بذر کینه و نفاق و ایجاد اختلافات از مواردی است که با ملاکهای جامعه اسلامی به هیچ وجه همخوانی ندارد.

به گزارش مهر حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی در مراسم ویژه شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان که از سوی هیئت و کانون خادم الرضا(ع) در تکیه شاه خراسان برگزار شد به بیان فرازهایی از دعای افتتاح پرداخت و اظهار داشت: انسان مسلمان نمی تواند از مسئولیت جامعه اش غافل باشد، خدایا ما دنبال دولت کریمه هستیم و مسئولیت اجتماعی را زمین نگذاشته ایم و از این مسئولیت کوتاه نمی آییم.

وی ادامه داد: خدایا ما به دنبال دولتی هستیم که سبب عزت، شوکت، اجرای احکام اسلام و نشر معارف اسلامی باشد اما چه کنیم که دستمان بسته است و گرفتاریم و پیامبر در بین ما نیست و امام ما در بین ما شیعیان مهجور است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور خاطرنشان کرد: خدایا دشمنان ما زیاد است و اینها را می گوییم که ایجاد روحیه باشد و اگر به فکر تشکیل دولت هستیم تو باید به ما کمک و هدایت کنی.

وی اظهار داشت: خداوند در ماه مبارک رمضان می خواهد به ما نشان دهد که اگر بخواهیم مردم و دولت ما اسلامی باشند نباید با کسی دشمنی کنیم.

پورمحمدی گفت: اگر بدانیم جامعه اسلامی جامعه منسجم است آن وقت می توانیم بگوییم بذر کینه در جامعه پاشیده شود؟ یا اختلافات و کینه ها زیاد شود؟

فکر نکنیم وحدت چیزی است که ما می گوییم

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد جذب حداکثری و دفع حداقلی تصریح کرد: مقام معظم رهبری اساس نظام را به جذب همه آنهایی که مسیر عزت اسلام و انقلاب و راه امام و رهبری را طی می کنند دانستند و باید حواسمان جمع باشد و یک وقت فکر نکنیم وحدت چیزی است که ما می گوییم و با این کار اختلافات و سوظن را در جامعه تشدید کنیم و هر کسی را دوست داریم دفع کنیم.

وی گفت: امت اسلامی برای کفار و دشمنان خیلی غلیظ است، سعی کنیم در برابر فتنه گر و کسی که می خواهد به وحدت اسلامی آسیب برساند محکم ایستادگی کنیم.

پورمحمدی ادامه داد: وقتی از صحبت از آمار پرونده ها در دستگاه قضایی به میان می آید می گویند 10 میلیون پرونده وجود دارد، ما دولت اسلامی هستیم که سر هر چیزی با هم دعوا می کنیم و به حق دیگران تجاوز می کنیم؟

شب قدر رازآلود است

وی با اشاره به عظمت و جایگاه رفیع شب قدر اظهار داشت: شب قدر داستان عجیبی دارد و همچنان ناشناخته است.

پور محمدی اضافه کرد: داستان شب قدر خیلی رازآلود است و خداوند این راز را مکشوف نکرده تا صاحب الزمان ظهور کنند رازهای نهفته این شب را تشریح کند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: در این شب اتفاقات عجیبی هم صورت گرفت که نزول قرآن کریم بر پیامبر اسلام یکی از این اتفاقات است.

وی قرآن را کتاب تشریع الهی و کلام خدا دانست و گفت: بزرگترین نزولی که در تاریخ و جهان هستی از عالم بالا به عالم پائین می تواند اتفاق بیفتد در این شب اتفاق افتاد که آن نزول وحی بود.

پورمحمدی با اشاره به اینکه شهادت امام علی(ع) در این شب بر رازآلودی شب قدر افزود، یادآور شد: بزرگترین صعود هم در این شب اتفاق افتاد، یعنی امام علی(ع) که مدتها در انتظار پرواز است و از این حصار تن و بدن خودش را رها کند.

امیرالمومنین بلند پروازترین عروج را انجام داد

وی صعود را به دو دسته خاص و عام تقسیم بندی کرد و اظهار داشت: صعود خاص همان عروج امام علی(ع) به ملکوت است و صعود عام نیز متعلق به همه ماست که ارزش این شب از هزار ماه بالاتر است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: امیرالمومنین در شب قدر بلندپروازترین عروج را انجام داد اما با همه عظمتش برای ما وجود ناشناخته ای است و بیش از هزار و 300 سال از شهادت ایشان گذشته است اما از شخصیتهای همچنان ناشناخته جهان هستی هستند.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: امام علی(ع) در بین ملائکه شهرت بیشتری دارد.

مصیبت زده معصیت هستیم

وی با تشریح بیشتر صعود عام گفت: اگر ایمان بیاوریم و مومن شویم و خودمان را با ظلم نیارائیم، واجد امنیت و سلام و سلامت می شویم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور بر ضرورت درک نماز و دعا، توجه به اهمیت این شب و بیداری تاکید کرد و اظهار داشت: متاسفانه دریچه های قلب را خودمان می بندیم؛ دریچه های قلبی که فکر ماست که به هزار جا می رود الا جایی که مورد نظر است.

پورمحمدی اضافه کرد: همه ما مصیبت زده معصیت و غفلت و گمراهی و بیراهه رفتن ها هستیم و چه مصیبتی از این بالاتر که انسان وجود شریف انسانی اش را از دست بدهد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور برترین جلوه شب قدر را شب زنده داری عنوان کرد و افزود: ماه رمضان ماه خالص سازی است و ما به تفکرات ناسالم، وسوسه ها، توهم ها و وابستگی ها آلوده هستیم که باید خودمان را خالص کنیم.

تخریب و تهمت ملاک جامعه اسلامی نیست

وی با اشاره به برخی آسیبهای موجود و پیش روی جامعه اسلامی تصریح کرد: فکر و ذهن ما این است که کسی به مطامع مادی برسد و لذت و شهوت و موقعیت چه کسی بهتر باشد. قدرت داشته باشیم تا در کسب مال و منافع بیشتر رقابت کنیم. اسلام این است؟ این همه که می گوئیم اسلام مکتب غنی است و می خواهد جامعه را در طراز عالی بسازد، کدام جامعه؟

پورمحمدی اضافه کرد: کدام جامعه؟ همان جامعه ای که خیلی ها در به در دنبال کسی می گردند که او را تخریب کنند و به او تهمت بزنند؟

شرک مهمترین آلودگی ذهنی است

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه ماه رمضان شهر اسلام است، گفت: خداوند با معرفی این ماه می خواهد به بندگانش بگوید که این اسلام را قبول دارد و این محیط اسلامی را می پسندد.

وی با تاکید بر اینکه ماه رمضان جامعه را از آلودگیهای ذهنی نجات می دهد، گفت: مهمترین آلودگی ذهنی شرک است و در شرک، جامعه اسلامی به غیر از عنایت و اراده خدا متوسل می شود.

پورمحمدی اظهار داشت: رمضان دلها را آماده می کند و به پرواز در می آورد و خداوند در این ماه مبارک ظرفیت ذهنی بشر را اندازه گیری می کند.

مسلمان واقعی نمی تواند فساد جامعه را تحمل کند

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر ضرورت توجه به فقرا و درماندگان در ماه مبارک رمضان گفت: این طور نباشد که به گونه ای زندگی کنیم که از زندگی دیگران غافل باشیم.

وی خاطرنشان کرد: مسلمان اگر ادعای مسلمانی دارد نمی تواند فساد و بی بندوباری جامعه را تحمل کند، نمی تواند سرش را پائین بیندازد و هر کسی هر کاری که دلش بخواهد انجام دهد و هر جور که دوست دارد فکر کند.

برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 + دو =