استمرار برنامه های هیات خادم الرضا(ع) با همراهی اقشار مختلف مردم قم محقق شد

قم- مسوول هیات خادم الرضا(ع) قم گفت: اگر همراهی های اقشار مختلف نبود در طول این سالها برپایی منظم برنامه های هیات خادم الرضا(ع) قم در مناسبت های مختلف دینی امکان پذیر نبود.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید ناطقی مسوول هیات خادم الرضا علیه السلام قم در گردهمایی و ضیافت افطاری همیاران این هیات که در حسینیه بنی فاطمه (س) برگزار شد بیان کرد: افراد بسیاری در طول ۳۱ سال که از تاسیس هیات خادم الرضا علیه السلام تاکنون در برپایی برنامه ها به خصوص در دهه نخست ماه محرم همکاری داشتند که این گردهمایی به منظور صله رحم و تقدیر از تلاش های این عزیزان است.
مسوول هیات خادم الرضا علیه السلام گفت: اقشار مختلفی با هیات خادم الرضا علیه السلام در طول سال همکاری دارند که از ابتدای ماه مبارک رمضان سلسله ضیافت های افطاری با حضور خطبا، مداحان، قاریان، اهالی رسانه، خادمان هیات، هیات های مذهبی برگزار شده است.
ناطقی افزود: ما معتقدیم که اگر همراهی های اقشار مختلف نبود در طول این سالها برپایی منظم برنامه ها در مناسبت های مختلف دینی امکان پذیر نبود.
مسوول هیات خادم الرضا علیه السلام قم عنوان کرد: هیات خادم الرضا علیه السلام هم اکنون بیش از ۵۰ هزار نفر عضو دارد و به جهت آنکه ارتباط مستمری با اعضا داشته باشیم به سمت هوشمندسازی برنامه ها حرکت کردیم.
سهیل اسعد فعال رسانه ای آرژانتینی مقیم قم نیز در این مراسم گفت: ۲۶ سال در جمهوری اسلامی زندگی می کنم و فعال فرهنگی و رسانه ای در عرصه بین الملل هستم.
وی گفت: آشنایی من با هیات خادم الرضا علیه السلام در بدو حضورم در قم برای ترجمه یک سری سخنرانی ها به زبان اسپانیایی در ماه محرم بود و این همکاری ها ادامه دارد.
اسعد افزود: هیات خادم الرضا علیه السلام از نظر مدیریتی قوی و پیگیر بوده و تشکیلاتی کار می کند و این امر به دلیل آن است که دستندرکاران هیات خود را خادم و خدمتگذار مکتب اهل بیت علیهم السلام می دانند و رمز موفقیت هیات همین امر است.
این فعال رسانه ای گفت: در تبلیغ یک قاعده داریم که هیچ چیز برای ائمه معصومین علیهم السلام غیرممکن نیست؛ در یکی از جلساتی که در کوبا داشتم برخی از اعضای ارتش فیدلکاسترو هم حضور داشتند که در آن جلسه از اهمیت اخلاق در اسلام گفتم که امام علی علیه السلام فرمود سه نوع مخلوق داریم که فرشته، حیوان و انسان است که انسان دارای ویژگی های متمایزی است که اگر بعد مادی بر بعد معنوی انسان غلبه کند از حیوان پست تر و اگر برعکس شود از فرشته بالاتر خواهد بود.
وی ادامه داد: چند روز بعد یکی از این افراد ارتشی که در جلسه حضور داشت، تماس گرفت و گفت امام علی علیه السلام تعریف دقیقی از انسان داده و من همواره فکر می کردم ظاهرم انسان است اما در باطن خصلت های حیوانی دارم و افرادی هم فرشته گونه زندگی می کنند و من وقتی این تعریف دقیق را شنیدم تصمیم گرفتم شیعه شوم.
سهیل اسعد بیان کرد: پسر این فرد ارتشی نیز شیعه و طلبه می شود و به قم می آید و شیفته مکتب اهل بیت علیهم السلام و کریمه اهل بیت علیهم السلام می شود و چند سال بعد کتابی در خصوص شخصیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها را ترجمه می کند و به کوبا می برد و در آنجا یک خانم با مطالعه این کتاب شیفته حضرت معصومه سلام الله علیها می شود و به عشق حضرت، خانه اش را مرکز اسلامی و وقف حضرت معصومه سلام الله علیها می کند که در این خانه ۸۰ نفر از کوبایی ها شیعه می شوند.

1403 همایارن

برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 + یازده =