به گزارش خبرنگار مهر، حمید ناطقی مسوول هیات خادم الرضا علیه‌السلام در گردهمایی خادمان هیات خادم الرضا علیه السلام که در حسینیه بنی فاطمه (س) قم برگزار شد گفت: برگزاری نشست‌های صمیمی با برخی گروه‌ها و اقشار مختلف که با هیات خادم الرضا علیه السلام در طول سال همکاری داشتند، از جمله برنامه‌های هیات خادم الرضا علیه‌السلام در نیمه نخست ماه مبارک رمضان است.
وی گفت: خادمان هیات، سخنرانان و قاریان قرآن کریم، مداحان و شاعران،خانواده های معظم شهدای مدافع حرم و مدافع امنیت، اهالی رسانه، اعضای شورای هیات مذهبی استان و ایتام از جمله این گروه‌ها هستند که در ضیافت افطاری شرکت کردند.
ناطقی با بیان اینکه خادمان هیات خادم الرضا علیه السلام زحمات زیادی در طول یک سال اخیر متقبل شدند افزود: از همه تلاش های خادمان هیات، به خصوص در دهه نخست عزاداری ماه محرم که در ورزشگاه شهید حیدریان قم برگزار می شود و مورد استقبال گسترده آحاد جامعه به خصوص جوانان قمی واقع می شود، تشکر می کنیم و هدف اصلی برگزاری این ضیافت افطاری، دیدار صمیمانه خادمان و تقدیر از تلاش های آنان است.
مسوول هیات خادم الرضا علیه السلام قم در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: بر اساس آمارهای اعلام شده، ۷۵ میلیون نفر از مردم ایران از اینترنت استفاده می کنند و بیش از ۵۰ میلیون نفر از ایرانی ها در فضای مجازی حضور دارند که این آمار نشان از اهمیت کار در فضای مجازی دارد.
ناطقی بیان کرد: حضور جوانان در فضای مجازی سبب شد تا ما در هیات خادم الرضا علیه السلام نیز به سمت هوشمندسازی برنامه های هیات حرکت کنیم.
وی ادامه داد: برنامه مفصلی در این زمینه در حال آماده سازی است و امیدواریم تا قبل از ماه محرم امسال بتوانیم این برنامه را به بهره برداری برسانیم.
مسوول هیات خادم الرضا علیه السلام قم عنوان کرد: در حال حاضر بیش از ۵۰ هزار نفر عضو هیات خادم الرضا علیه السلام قم هستند و در این برنامه هوشمندسازی هیات قصد داریم تمام موارد اطلاع رسانی برنامه ها، نظرسنجی ها و ارائه خدمات فرهنگی در قابل باشگاه جوانان هیات بر این اساس ارائه شود.
حجت الاسلام و المسلمین سید علی حیدری نیز در این مراسم گفت: وظیفه ما خدمت به مکتب اهل بیت علیهم السلام است و خداوند در قرآن کریم به معرفی پاداش و اجر رسالت پیامبر اسلام می‌پردازد و آن را «مودت فی القربی» معرفی می‌کند.
وی افزود: معرفت و خدمت بی اندازه به ساحت مقدس ائمه معصومین علیهم السلام بسیار مهم است و همه خادمان در هیات های مذهبی باید به این موضوع توجه داشته باشند.
وی بیان کرد: امروز دشمنان اهل بیت علیهم السلام، مکتب تشییع و ارزش های دینی و اسلامی را مورد هجمه قرار داده اند و این امر بار مسوولیت شیعیان به خصوص هیات های مذهبی را سنگین تر می کند.
حجت الاسلام حیدری ادامه داد: دشمنان حجاب، عفاف و اعتقادات جامعه و نسل جوان را مورد هدف قرار داده که هر یک از خادمان در هیات های مذهبی در این زمینه مسوولیت دارند.
وی اضافه کرد: هیات خادم الرضا علیه السلام قم در سطح ملی مطرح است و جایگاه بسیار خوبی دارد و در این راستا باید همه خادمان در راستای ارائه خدمت بهتر به عزاداران و دوستداران اهل بیت علیهم السلام در میدان حضور داشته باشند.
این سخنران مذهبی با بیان اینکه گرداندن هیات مذهبی کار دشواری است افزود: تامین هزینه های مختلف برپایی مراسمات عزاداری تلاش وافری می طلبد و در این زمینه همگان باید در راستای نشر مکتب اهل بیت علیم السلام تلاش کنند.

برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × 3 =