اهداف هیئت و کانون خادم الرضا (ع)

1- ایجاد ساماندهی تشکل غیر دولتی جهت مشارکت جوانان در اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی با اتکا به توانمندی جوانان .

2- جذب و به کار گیری استعدادهای جوان در عرصه های مختلف فرهنگی ،هنری ، ورزشی و اجتماعی و ایجاد زمینه های رشد و شکوفایی توانمندیهای نهفته آنان.

3- برنامه ریزی جهت ارتقاء بینش و آگاهی و پیشرفت علمی و تخصصی جوانان و ایجاد روحیه مسئولیت پذیری در آنان.

4- اهتمام به امور بانوان جوان و نهاد خانواده و ایجاد زمینه های مشارکت فعال بانوان در فعالیت های اجتماعی –دینی با رویکرد تربیتی و فرهنگی و تحکیم نظام خانواده.

5- برنامه ریزی و اجرای آموزش های سازنده و تخصصی ،مشاوره، و راهنمایی جوانان در امور مختلف زندگی ، از قبیل اشتغال ، ازدواج، تحصیلات، اعتقادات و پرهیزاز مواد مخدر .

6- آسیب شناسی اجتماعی و روانی و عقیدتی جوانان بر پایه تحقیقات علمی و تعیین و بکار گیری راهکارهای مثبت و سازنده جهت جلوگیری از آسیب ها.

7- ترویج و احیاءفرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی و الگو دهی به جوانان و نوجوانان جهت هویت یابی و تحکیم مبانی اعتقادی و اخلاقی.

8- تلاش جهت تقویت و گسترش اخلاق و معنویت و ارزشهای اسلامی و ترویج روحیه بسیجی در عرصه های مختلف.

9- همکاری و هماهنگی سازنده با نهادها ،سازمانها و ارگانهای دولتی و دانشگاهی و حوزوی و تعامل و اطلاع رسانی در امور فرهنگی و مذهبی .

10- تلاش در جهت تربیت جامع اعضاءدر ابعاد اعتقادی، اخلاقی، اجتماعی، عاطفی و فکری و اهتمام به تربیت بدنی آنان در قالب طرحها و برنامه های اجرایی متنوع.

11- اهتمام به برنامه های متنوع فرهنگی جهت مقابله غیر مستقیم با ناهنجاریهای اجتماعی نظیر اعتیاد،انحرافات اخلاقی و…

12- توجه به نقش معرفت دینی جهت تعمیق فعالیت ها و برنامه های فرهنگی با هدف برخورداری هر چه بیشتر جوانان از آموزه های انسان ساز اسلام.

برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 5 =