حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی دهه فرخنده مهدویت مکتبی است  که همگان به حفظ سنتهای اسلامی ترغیب می شوند

حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی (مد ظله العالی) با صدور پیامی به هشتمین جشنواره فرهنگی دهه مبارک مهدویت  گفت: دهه فرخنده مهدویت مکتب و دانشگاهی است که با آن کاستی هایی که به واسته غفلت برخی در حیات دینی و سیاسی اسلامی و اخلاق اجتماعی پیش می آید تدارک می شود و همگان به حفظ سنتهای اسلامی و احترام از استقلال دینی ترغیب می شوند.

 

به گزارش روابط عمومی هیات و کانون خادم الرضا (ع) قم  متن پیام بدین شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم

السلام علی مولانا صاحب العصر و الزمان بقیه الله ارواح العالمین له الفداء و علی آبائه الطاهرین و علی شیعه المتمسکین بامره، و الفائزین بولایه، المنتظر لظهور و رحمه و برکاته

با سلام و تبریک صمیمانه و خالصانه خدمت حضارمحترم ارادتمندان و چاکران آستان فرشته پاسبان ولایت کامله تامه عبد یگانه خدا حضرت بقیه الله مولانا الامام المهدی ارواح العالمین له الفدا که در این جشن با شکوه به شرف ضور نائل شده و خود را در معرض نصایح و رحمتهایی که در آن نازل می شود قرار داده اند، مراتب سپاس و تشکر خود را از برگزار این مجلس قدسی ابراز می دارم به امید آنکه به حکم  “الراضی بفعل قوم کالداخل فیهم”از برکات کثیره و رحمتهای واسعه الهیه که ان شاء الله تعالی در این جلسه و امثال آن نازل خواهد شد بهره مند و در شمار آن سعادتمندان محسوب شوند.

کمتر موضوعی پیدا می شود که مانند موضوع مهدویت و سخن گفتن از آن ولی یگانه شنونده را به وجد در آورد و کمتر نوشته ای مانند کتابها و مقالاتی که در ارتباط با معرفی آن حضرت نوشته شود خواننده دارد.

در طول سال اگر چه دلهای مومنان به یاد آن حضرت و حضور در مجالس و محافل ولائی مشغول است و همگان منتظر ایام مبارک شعبان المعظم و در انتظار انجام مراسم دهه مبارک مهدویت می باشند که عهد خود را با آن حضرت تجدید و ایمان و شعور دینی خود را تازه و نو نمایند.

دهه فرخنده مهدویت مکتب و دانشگاهی است که با آن کاستی هایی که به واسته غفلت برخی در حیات دینی و سیاسی اسلامی و اخلاق اجتماعی پیش می آید تدارک می شود و همگان به حفظ سنتهای اسلامی و احترام از استقلال دینی ترغیب می شوند.

امروزه دنیای به اصطلاح متمدن بسیاری از قبایح و مظالم را فخر و مدح دانسته و از معنویات و فضائل و ایمان به عالم غیب کنار رفته و به بی معنایی و پوچی این جهان گرایش دارد و به بهانه و اسمهای به ظاهر خوب فساد،فحشا و ملاحی و مناهی را ترویج می نماید.

در این اوضاع حفظ استقلال، شخصیت دینی، افتخار به هویت مذهبی ثبات و استقامت بر سنن اسلامی، اجتناب از وقوع در جاهلیت ثانیه و گرایشهای انحرافی فکری و عملی باید وجه همت همه مخصوصا جوانان عزیز باشد، و همگان با نصب العین قرار دادن آیه کریمه (ولله العزه و لرسوله وللمومنین )عزت و غیرت ایمانی خود را گرامی بدارند و با توجه به آن همواره در علم، تحصیل  و قدرت و فرهنگ رو به جلو تقدم، و درکسب مکارم و عزت کوشاتر باشند.

امثال این برنامه ها  همه نشان از بیداری و هشیاری و آگاهی جوانان دارد و این علائق خالصانه از سوی آنان که باعث احیای امر ولایت حضرت ولی عصر ارواح العالمین له الفداء می باشد همه موجب امیدواری و نوید بخش آینده بهتر و درخشانتر و طلیعه جامعه ای پویا و مقاومتر است.

در پایان دست نیاز به درگاه خداوند متعال برداشته و با حالت انابه و تضرع عرض می کنیم

خداوندا فرج موفور السرور آن امام عزیز و مهربان را نزدیک فرما و جهان را از عدالت واقعی و سعادت حقیقی در ظل عنایات آن حضرت برخوردار فرما و پرچم اسلام راستین –که همان تشیع و ولایت اهل بیت (ع) است – را در سراسر دنیا در اهتزار در آور.

اللهم اجعلنا من اعوانه و انصاره و من المستشهدین بین یدیه .

قال الله تعالی و لا تهنوا لا تحزنوا و انتم الاعلون ان کنتم مومنین.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

لطف الله صافی

10شعبان المعظم

برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × 3 =