به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» آیت الله اعرافی در مراسم جشن ازدواج 200 نفر از اعضای هیئت خادم الرضا که  به مناسبت میلاد حضرت علی اکبر علیه السلام و روز جوان، شب گذشته در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی در قم برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و سالروز ولادت حضرت علی اکبر علیه السلام ابراز داشت: امروزه دنیای غرب مسیری پیموده که بنیان خانواده سست شده است؛ اما ما در ارزش های دینی و اسلامی بنای خانواده را مهم و با ارزش می دانیم.

وی در ادامه با بیان نکات اخلاقی در جهت تحکیم نظام خانواده تصریح کرد: درک یکدیگر در تمامی بخش های زندگی از نکات مهم در دوام خانواده می باشد، چرا که فاصله های خانوادگی فرهنگی و علایق، سر آغاز اختلافات و ناسازگاری ها است، باید توجه داشت که ممکن است روزهای اول این امر بروز نکند، اما بعدا اختلافات طبقاتی شدت خواهد گرفت و نتیجه آن این است که در کشور ما امروزه از پنج ازدواج بصورت میانگین یکی به طلاق می انجامد .

مدیر حوزه های علمیه  گفت: دو نفر که وارد فضای زندگی می شوند با دو فکر و دو علاقه و دو سلیقه متفاوت به هم رسیده اند و اگر دو طرف بخواهند در علایق  خود پافشاری کنند حتما ناسازگاری و اختلافات بروز خواهد کرد.

آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد:  اولین رمز ازدواج موفق این است که آدم ها در سلایق و علاقه های خود بی جهت اصرار نکنند؛ بلکه دیگری را نیز درک و دنیای  او را  کشف کنند و متقابلا ایثار و گذشت داشته باشند.

وی یادآور شد: به موجب آمادگی برای گذشت، ایثار و فداکاری و رعایت حقوق  شریک زندگی موجب  آرامش زندگی خواهد بود لذا  در غیر این صورت زندگی تلخ خواهد شد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه افزود: زوج ها و خانواده ها گذشت داشته باشند و در تامین خواسته های خود کم توقع بوده  و همچنین تجملات و تشریفات را بر شریک زندگی تحمیل نکنید صبوری و بردباری را در زندگی خود نهادینه نمائید.

آیت الله اعرافی  نقش خانواده را در تربیت جامعه مهم دانست و افزود: اگر شخصی در خانواده رعایت اصول اخلاقی و اسلامی کند و به موجب این سختی زمینه فراهم می شود تا نسل آینده تربیت شود؛ لذا رسالت ما این است، زندگی همراه با آرامش و امنیت روانی برای خود و فرزندانمان مهیا کنیم.

وی بیان داشت: اگر فرزندان خوب تربیت شوند خانواده خوب تشکیل می شود و جامعه نیز تربیت خواهد شد، امروزه ما در جامعه ای با آسیب های متعددی روبرو هستیم و می توانیم این ها را از خانواده های سالم درست کنیم که در این  صورت اخلاق و اسلام در جامعه موج خواهد زد.

برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده − هفت =