بسم الله الرحمن الرحیمطوبي للمنتظرين في غيبته طوبي للصابرين في محبته
السلام عليکم و رحمة الله
رسيد عيد و ز دل غبار غم برگرفت
جهان پير کهن جواني از سر گرفت
فرح، زمان تا زمان گره ز دل‌ها گشود
زمين، کران تا کران رونق ديگر گرفت

با عرض تبريک و شادباش به مناسبت دهه‌ي مبارکه مهدويت و تقدير و تشکر از خادمان آستان مقدس حضرت بقية اللّه الاعظم ارواح العالمين له الفدا و برگزارکنندگان «کنفرانس گسترش فرهنگ حجاب و عفاف در عصر انتظار»
عصر انتظار، عصر تمسک به شعائر دين و التزام به عمل به احکام شرع مبين و عصر امتحان و تلخيص است. از شخص منتظر بايد جلوه‌هاي اخلاق قرآني و آگاهي از معارف وحياني درخشان و در لمعان باشد. تمدن اسلامي برخاسته و ساخته شده از هدايت‌هاي اين دين حنيف است. شخص منتظر بايد حفظ هويت و استقلال اسلامي را هميشه و در هر مناسبت، شعار‌ و افتخار خود بداند. يکي از مشخصات بارزه اين امت بزرگ و امت وسط، حجاب بانوان و عدم اختلاط و نظامات حافظ قداست و کرامت بانوان است که هم مردان را به وظايف خاص موظف مي‌نمايد و هم زنان را ملزم به تکاليف ويژه مي‌سازد. اين نظامات براي همه مسلمانان فرهنگ است، اصل است، همه بايد آن را رعايت نمايند .آياتي مانند:
وَقَرْنَ فِي بُيُوتِكُنَّ وَلَا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِيَّةِ الْأُولَى ،
وَإِذَا سَأَلْتُمُوهُنَّ مَتَاعًا فَاسْأَلُوهُنَّ مِن وَرَاء حِجَابٍ ،
وَلَا يَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِيُعْلَمَ مَا يُخْفِينَ مِن زِينَتِهِنَّ ،
فَلَا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَيَطْمَعَ الَّذِي فِي قَلْبِهِ مَرَضٌ ،
فرهنگ اسلام است و وحي است که بايد در همه امورِ زن و مرد و در همه‌ي روابط، فرهنگ گردد که متاسفانه اين فرهنگ به واسطه‌ي غرب‌گرايي و عدم آگاهي از فلسفه‌ي احکام و مقاصد الهي و قرآني مورد هجوم قرار گرفته و مظاهر جامعه‌ي در کار و شغل از آن فاصله مي‌گيرد.
بايد فرهنگ حجاب را در معناي گسترده‌ آن بياموزيم و به آن تعهد داشته باشيم؛ بايد بدانيم کرامتي که اسلام براي زن قرار داده است بزرگ‌ترين ارزش اوست؛ خانه‌داري زن، بي‌کاري نيست؛ خانه‌داري افتخار است؛ شريف‌ترين شغل‌ها و جهاد و سير الي‌الله و از عبادات است دوران‌هايي که زن با همسر دارد همه مشحون به ثواب است و حيات طيبه است و در ارزش‌هاي حقيقي اين دو جنس مکمل يکديگرند و براي هم مانند لباس و يک واحد کامل انساني هستند. طي درجات علم و عمل و کسب معالي و مقامات براي هر دو پيش‌بيني شده است و هر دو در کنار هم قرار گرفته‌اند .
إِنَّ الْمُصَّدِّقِينَ وَالْمُصَّدِّقَاتِ وَأَقْرَضُوا اللَّهَ قَرْضًا حَسَنًا يُضَاعَفُ لَهُمْ وَلَهُمْ أَجْرٌ كَرِيمٌ ،
إِنَّ الْمُسْلِمِينَ وَالْمُسْلِمَاتِ وَالْمُؤْمِنِينَ وَالْمُؤْمِنَاتِ وَالْقَانِتِينَ وَالْقَانِتَاتِ وَالصَّادِقِينَ وَالصَّادِقَاتِ وَالصَّابِرِينَ وَالصَّابِرَاتِ وَالْخَاشِعِينَ وَالْخَاشِعَاتِ وَالْمُتَصَدِّقِينَ وَالْمُتَصَدِّقَاتِ وَالصَّائِمِينَ وَالصَّائِمَاتِ وَالْحَافِظِينَ فُرُوجَهُمْ وَالْحَافِظَاتِ وَالذَّاكِرِينَ اللَّهَ كَثِيرًا وَالذَّاكِرَاتِ أَعَدَّ اللَّهُ لَهُم مَّغْفِرَةً وَأَجْرًا عَظِيمًا ،
در انتظار حضرت بقية اللّه ارواح العالمين له الفدا بودن، بايد از جامعه‌ي منتظر، ظاهر و آشکار باشد؛ شکستن حريم‌هاي ديني و گرايش به فرهنگ غرب، ضد انتظار و عبور از خط قرمز هاي قرآني است.انتظار بايد عينيت داشته باشد نه فقط حجاب، بلکه انتظار در همه جا بايد ظاهر باشد؛به خصوص در جرايد، صداو سيما و در همايش‌ها و…
به طور مثال اگر کسي شخص عالي‌مقام را دعوت کرده باشد و منتظر مقدمش باشد براي پذيرايي او آنچه موجب خشنودي اوست فراهم مي‌کند؛ جامعه منتظر هم بايد اگر منتظر است، آماده پذيرايي باشد.
از آن يگانه مرد خدايي حضرت مهدي عليه السلام چگونه بايد و چگونه مي‌خواهيم پذيرايي کنيم و مدعي انتظار باشيم؟ يقيناً با صداقت، با امانت، با برادري، با مروت و ايثار، با علم و معرفت، با تقوا و پرهيزکاري و با التزام به اسلام مي‌توانيم منتظر باشيم.
انتظار از شخصي مثل ولي خدا، با گناه، با خيانت، با بي‌تعهدي‌هاي اخلاقي، با موسيقي و کنسرت وتشويق اهل ملاهي و مناهي هرگز محقق نخواهد شد و جامعه‌اي که اين رفتارهاي زشت را به اسم هنر و عناوين ديگر ترويج مي‌نمايد جامعه‌ي منتظرنيست.
اميد است ما در ضمن برنامه‌هاي جشن ميلاد و تعظيم دهه مهدويت به اين حقايق برسيم و جلوه‌ي انتظار را در همه‌ي برنامه‌ها شايع و ظاهر سازيم .به اميد حرکت بيشتر و جامعه اي صددرصد مهدوي .
انهم يرونه بعيداً و نريه قريباً
شعبان المعظم 1431
لطف الله صافي

برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × چهار =