مديركل تبليغات اسلامي استان قم در پنجمین همایش گسترش حجاب و عفاف در هیئت و کانون خادم الرضاعلیه السلام  گفت: نبايد مسئله عفاف و حجاب را سياسي تلقي کرد که يک کسي براي اينکه آراي بيشتري از لايه‌هاي خاکستري جامعه بدست بياورد براي بي‌عفتي جامعه چراغ سبزي نشان دهد.به گزارش روابط عمومي اداره كل تبليغات اسلامي استان قم، حجت‌الاسلام عباس اسکندري دوشنبه شب 27 تير سال 90 در پنجمين همايش گسترش و ترويج فرهنگ عفاف و حجاب که در سالن همايش‌هاي مدرسه عالي دارالشفا قم برگزار شد، اظهار داشت: پوشش و حجاب در درجه اول يک امر انساني است و بعد از آن يک مسئله شرعي و ديني است.

وي اضافه کرد: دين مبين اسلام براي رشد انسانيت انسان آمده است تا جامعه بالنده انساني را بسازد، از اين رو مجموعه دستورات و احکام و موازين ديني با فطرت انساني همراه است.

مديركل تبليغات اسلامي استان قم تاکيد کرد: امکان ندارد دستوري از دستورات اسلامي آنهم از اسلام به عنوان کاملترين و جامع‌ترين دين الهي به انسان عرضه شود و انسان آن را نپذيرد، لذا اگر جايي احساس کنيم مطلب به خوبي مورد پذيرش قرار نمي‌گيرد بايد مورد مطالعه و بحث قرار دهيم که مشکل کجاست.

حجت‌الاسلام اسکندري با بيان اينکه شرع با فطرت همراه و هماهنگ است، تصريح کرد: امروز در جوامع پيشرفته و صنعتي شاهد رشد پوشش اسلامي هستيم، اما ما که انقلاب عظيم ارزشي را با پشتوانه شريعت مقدسه اسلام و با رهبريت روحانيت و مرجعيت ديني و حمايت انسان‌هاي پاکباخته و باتقوا به وجود آورديم با گذشت بيش از 30 سال از عمر اين انقلاب در اين عرصه دغدغه جدي داريم.

حجاب ربطي به مسائل سياسي ندارد

وي بيان داشت: مسئله عفاف و حجاب يک امر انساني و موضوع جدي شرعي است و نبايد آن را سياسي کرد، چراکه ربطي به مسائل سياسي ندارد.

حجت‌الاسلام اسکندري با اشاره به برخي آسيب‌هايي که در اثر اين نوع نگاه به مقوله حجاب بر جامعه اسلامي وارد شده، اظهار داشت: يکي از آسيب‌هاي جدي که بيش از 30 سال متوجه موضوع عفاف و حجاب بوده است، اين بود که برخي از افراد و گروه‌ها مي‌خواستند مسئله عفاف و حجاب را دستمايه منافع خود قرار دهند.

وي گفت: اين در حالي است که مسئله عفاف و حجاب هم مي‌تواند براي ارتقاي سطح معنوي و الهي و انساني جامعه مورد استفاده قرار گيرد و امنيت اجتماعي را به وجود مي‌آورد و هم مي‌تواند خداي ناکرده دستمايه بسياري از آسيب‌هاي اجتماعي واقع شود، از اين رو برگزاري همايش‌ها و مطالعات و کارهاي اجرايي فرهنگي و آموزشي در اين عرصه لازم است و حتي در اين زمينه برخوردهاي امنيتي که بايد حوزه‌هاي آن از هم تفکيک شود بايد مورد توجه قرار گيرد.

افراط و تفريط در مسئله حجاب و عفاف پسنديده نيست

وي تاکيد کرد: اينکه برخي‌ها يکجانبه به قضاوت مي‌روند و مسئله حجاب را يک مسئله صرفا فرهنگي مي‌دانند و يا برخي ديگر مي‌گويند که امور فرهنگي بايد تعطيل شود و صرفا کار امنيتي صورت گيرد، پيداست که اين مسئله با افراط و تفريط مواجه است و به صورت دقيق و همه‌جانبه مورد توجه قرار نگرفته است.

حجت‌الاسلام اسکندري مسئله عفاف و حجاب را امري مهم دانست و تاکيد کرد: اين مسئله شوخي‌بردار نيست. نمي‌شود در جامعه اسلامي و ارزشي با آموزه‌هاي والاي اهل بيت(ع) نسبت به مسئله حجاب و عفاف بي‌اهميت بود.

وي افزود: ما يک جامعه ليبرال ملي‌گراي بي‌اعتنا به آموزه‌هاي اسلامي و وحياني نيستيم، از اين رو در همه امور از جمله در مسئله عفاف و حجاب با ديگر جوامع متفاوت هستيم.

انتقاد از ترويج بدحجابي در کشور

مديركل تبليغات اسلامي استان قم با انتقاد از ترويج فرهنگ بدحجابي در کشور اظهار داشت: بسياري از جوامع تحت تاثير انقلاب اسلامي بوده و هستند، که برخي از آنها به نتيجه رسيده‌اند و برخي ديگر در حال به نتيجه‌رسيدن هستند، آن وقت کانون حرکت عظيم اسلامي از مباحثي که انقلاب اسلامي براي آن به وجود آمده است رويگردان باشد و اين غيرقابل قبول است.

وي بيان داشت: همه مسئولان و مردم در ارتباط با اين موضوع بايد دغدغه جدي داشته باشند و به صورت شبانه‌روزي به آن فکر کنند.

کم‌کاري‌ها را به گردن استکبار نيندازيم

حجت‌الاسلام اسکندري با تاکيد بر اينکه ما نبايد همه مشکلات جامعه را به گردن استکبار و دشمنان و تهاجم فرهنگي بيندازيم، گفت: تهاجم و شبيخون فرهنگي يک واقعيت است، اما بنا نيست که بي‌توجهي و کم‌کارهاي خود را پاي اين مسئله بگذاريم.

وي ادامه داد: اگر خودمان به خودمان ضربه نزنيم، دشمن کوچکتر از آن است که بتواند به ما ضربه‌اي وارد کند.

مديركل تبليغات اسلامي استان قم در همين زمينه اظهار داشت: دشمن اگر جنگ‌هاي خياباني، هجمه فرهنگي و جنگ تحميلي و محاصره اقتصادي را عليه جمهوري اسلامي اعمال کرده است، همه اينها موجب تقويت جمهوري اسلامي شده است.

وي اضافه کرد: همه نقشه‌هاي دشمنان موجب بيمه نظام اسلامي شده است و هر کجا خسارت ديده‌ايم از اختلافات و گاهي کج‌فهمي‌ها و کج‌انديشي‌ها بوده است.

وي تصريح کرد: اين انقلاب حاصل خون هزاران انسان پاک و عصاره همه تلاش‌هاي مراجع تقليد و انسان‌هاي بافضيلت بعد از غيبت صغراي امام زمان(عج) است و بايد قدر اين نظام را بدانيم.

حجت‌الاسلام اسکندري تاکيد کرد: متاسفانه برخي افراد اين نظام اسلامي را دستمايه منافع و اهداف شخصي و گروهي خود قرار داده‌اند.

مديركل تبليغات اسلامي استان قم بيان داشت: نبايد مسئله عفاف و حجاب را سياسي تلقي کرد که يک کسي براي اينکه آراي بيشتري از لايه‌هاي خاکستري جامعه بدست بياورد چراغ سبزي نشان دهد که مسئله عفاف و پاکدامني و تقواي جامعه ما متاثر شود.

اقتدار نظام در گرو ارزشهاي ديني

وي اقتدار نظام اسلامي را در گرو ارزش‌هاي اسلامي و ديني دانست و گفت: آنچه که موجب اقتدار نظام شده است پايبندي به ارزش‌هاي والاي اسلامي و آموزه‌هاي مکتب اهل بيت(ع) بوده است.

حجت‌الاسلام اسکندري انتقال ارزشهاي ديني به حزب‌الله را يکي از دستاوردهاي انقلاب اسلامي برشمرد و تاکيد کرد: ما به حزب‌الله موشک صادر نکرديم که در مقابل قدرت‌ها بايستد، بلکه اين ارزش‌هاي ديني است که پوزه آمريکا را به زمين ماليده است.

مواظب باشيم گولمان نزنند

وي با بيان اينکه ما نبايد راه را گم کنيم و يا اينکه گولمان بزنند، بيان داشت: درست است که انقلاب اسلامي بايد در همه زمينه‌ها الگو باشد ولي يادمان نرود که ما انقلاب کرديم که ارزشهاي ديني اصل باشد.

مديركل تبليغات اسلامي استان قم ادامه داد: هر کس در اين راه بخواهد کوچکترين نگاه چپي به ارزش‌هاي اسلامي و ديني ما داشته باشد با او نخواهيم بود و لحظه‌اي او را تحمل نخواهيم کرد.

حجت‌الاسلام اسکندري مسئله عفاف و حجاب را نيازمند عزم ملي دانست و اظهار داشت: تمامي مسئولان و آحاد ملت و دستگاه‌هاي اجراي بايد دست به دست هم دهند و رسالت خود را به درستي ايفا کنند.

برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده − ده =