حجت‌الاسلام هادی الیاسی، سخنران هیئت مذهبی خادم‌الرضا(ع) شب گذشته، نهم مردادماه در مراسم عزاداری شب سوم محرم در ورزشگاه شهید حیدریان قم، به الزامات پذیرش متعهدانه حق و حقیقت پرداخت و گفت: مردم در پذیرش حق به چهار دسته تقسیم می‌شوند و بهترین آن‌ها کسانی هستند که حق را می‌پذیرند و به آن متعهد باقی می‌مانند.

وی ادامه داد: تعهد متعهدانه را باید از یاران امام حسین(ع) آموخت؛ آنان از بذل جان خود که عزیزترین نعمت در نزد ما انسان‌ها به حساب می‌آید، دریغ نکردند و تا آخر نسبت به حق متعهد ماندند.

سخنران هیئت مذهبی خادم‌الرضا(ع) گفت: باید دانست که پذیرش متعهدانه حق و حقیقت هزینه دارد و باید در راه دفاع از آن از مال گرفته تا جان را بدون هیچ چشم‌داشتی تقدیم کرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های انسان در تاریخ‌سازی، اظهار کرد: در واقعه عاشورا یک طفل سه ساله میدان‌داری کرد و تاریخ را دگرگون کرد؛ در این روز هیچ کدام از شهدا از امام‌شان چیزی نخواستند و هیچ چشم‌داشتی در مقابل بذل جانشان نداشتند.

حجت‌الاسلام الیاسی بیان کرد: باید کسی پا به عرصه دفاع از حق بگذارد که اهل بذل است؛ یاران امام حسین(ع) خدا را شکر می‌کردند که به آنان اجازه داد جان خود را در راه دفاع از ایشان فدا کنند.

وی کسی را که از حق دفاع می‌کند لایق لقاءالله دانست و گفت: اگر کسی خواهان لقاءالله است باید در راه دفاع از حق حرکت داشته باشد؛ با توقف و سستی این توفیق به دست نمی‌آید؛ اگر می‌خواهیم وطن‌مان لقاءالله شود باید همراه با مکتب امام حسین(ع) حرکت کنیم.

سخنران هیئت مذهبی خادم الرضا(ع) در ادامه برخی از موانع رسیدن به لقاءالله را برشمرد و تصریح کرد: گاهی اوقات تعلقات ما به دنیا و مافیها موجب نرسیدن به توفیق دفاع از حق و لقاءالله می‌شود؛ باید این تعلقات را از بین ببریم و از این موانع عبور کنیم تا به آن موفقیت بزرگ‌تر برسیم.

وی با تأکید بر عدم وجود هرگونه تعلق مادی در وجود یاران جان بر کف حضرت سیدالشهدا(ع)، گفت: باید بررسی کرد که آیا هیچ یک از یاران امام حسین(ع) نگران اموال خود در دنیا بودند؟ آیا هیچ کدام از آنان پس از اینکه تیری خورد از امام حسین(ع) مزد و پاداش آن را طلب کرد؟ زهیر بن قین که خودش تاجر بود همه دارایی و مکنت خود را رها کرد تا از حق و حقیقت دفاع کند؛ شهدای دشت کربلا الگوهایی کامل برای تاریخ بشریت‌اند.

برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

11 + هفت =